PERN, dbając o bezpieczeństwo energetyczne Polski oraz odpowiadając na potrzeby Klientów, stale rozbudowuje swoje bazy surowcowe i produktowe. Niedawno został zakończony montaż dachów na 7 nowych zbiornikach w 3 lokalizacjach. Planowany termin ukończenia całej inwestycji to połowa tego roku. Po rozbudowie pojemość magazynowa baz wzrośnie aż o 224 tys. m sześc.
PERN dysponuje 19 bazami paliwowymi w całym kraju, gdzie zmagazynowane jest ponad 2,2 mln m sześc. produktów naftowych. Posiada także 4 bazy ropy naftowej o łącznej pojemności ponad 4,1 mln m sześc. Firma ciągle rozwija swoją infrastrukturę magazynową, zwiększając możliwości przechowywania zapasów interwencyjnych, tym samym wzmacniając bezpieczeństwo energetyczne Polski.
Megainwestycje PERN
Program Megainwestycje PERN obejmuje kompleksową rozbudowę infrastruktury – budowę nowych rurociągów, a także nowe pojemności w bazach surowcowych i produktowych. Pierwszy etap rozbudowy baz paliw obejmował wybudowanie w 2019 roku 4 zbiorników o łącznej pojemności 128 tys. m sześc. w Koluszkach i Nowej Wsi Wielkiej. Drugi etap to w 2021 roku 9 nowych zbiorników o całkowitej pojemności 222 tys. m sześc., w bazach w: Dębogórzu, Koluszkach, Boronowie, Rejowcu, Emilianowie i Małaszewiczach. W ramach tych dwóch etapów na terenie całego kraju powstało aż 13 nowych zbiorników o łącznej pojemności 350 tys. m sześc. To oznacza prawie 20 proc. wzrost pojemności w ciągu ostatnich kilku lat.
Trzeci etap rozbudowy baz paliw PERN zakłada w pierwszej fazie budowę aż 7 nowych zbiorników magazynowych, każdy o pojemności 32 tys. m sześc. Powstaną w trzech różnych lokalizacjach: w Koluszkach, Nowej Wsi Wielkiej oraz w Dębogórzu. Druga faza jest obecnie na etapie wyboru wykonawcy.
Inwestycje pozwolą zwiększyć morskie dostawy paliw do Polski
Terminal produktów naftowych w Dębogórzu to kluczowe ogniwo zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Baza umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata. Tylko w zeszłym roku baza w Dębogórzu przeładowała ponad 2 miliony ton paliw.
Nowe inwestycje w tej bazie to nie tylko magazyny. Jednocześnie PERN do 2024 roku tylko na projekty związane z infrastrukturą kolejową przeznaczy ponad 40 mln zł. Chodzi o intensywne prace związane z rozwojem i modernizacją frontu załadunkowego cystern kolejowych, oraz powiększeniem bocznicy kolejowej. W efekcie liczba załadowanych cystern zwiększy się tam o połowę. Wzmocni to stabilność krajowego i międzynarodowego rynku logistyki produktów naftowych.
Współpraca z Portem Gdynia to możliwość obsługi większych tankowców
PERN współpracuje z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, stale modernizując infrastrukturę. Jej zadaniem jest zwiększenie bezpieczeństwa ciągłości pracy instalacji przeładunkowej oraz umożliwienie obsługi znacznie większych jednostek. Obecnie w Dębogórzu firma realizuje prace modernizacyjne na drugim ramieniu przeładunkowym w celu dostosowania go do rozładunku większych tankowców – powyżej 30 tys. ton. W tym roku MPG pogłębi podejścia do stanowiska, co umożliwi obsługę tankowców o zanurzeniu do 15 m.
Źródło: PERN
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.