Lekkerland: Sprzedaż papierosów za 2,6 mln zł

Udostępnij artykuł

Produkty tytoniowe to jeden z najlepiej sprzedających się artykułów FMCG na stacjach paliw. Wartość sprzedaży papierosów na stacji rośnie z roku na rok. Potwierdzają to wyniki sprzedaży firmy Lekkerland, jednego z największych dystrybutorów zaopatrujących stacje benzynowe w Polsce.

W 2006 roku wartość sprzedaży produktów tytoniowych na stacjach wyniosła 1 mln 851 tys. zł. W kolejnym roku było to już 2 mln 107 tys. zł. Lekkerland dostarcza na stacje coraz więcej. W 2008 roku wartość sprzedaży produktów tytoniowych osiągnęła poziom 2 mln. 256 tys. zł.
W roku 2009 firma Lekkerland AG & Co. KG, hurtowy dostawca artykułów typu convenience, zwiększyła obroty o 3,5 procent do poziomu 12 mld euro.

W roku 2009 Lekkerland Polska S.A., będąca największą spółką w regionie krajów Europy Wschodniej, osiągnęła sprzedaż na poziomie 674 mln euro (2,901 mld zł), tj. o 222 mln zł wyższą w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2009 roku najważniejsze dla firmy było stworzenie nowej struktury centrów dystrybucyjnych pod kątem zarządzania zapasami, scentralizowanie obsługi klienta w zakresie głównych pozycji asortymentowych i udana edycja programu lojalnościowego. Kolejnym istotnym projektem było wprowadzenie na rynek pierwszej własnej marki tytoniu pod nazwą Buffalo.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z sukcesu tych projektów, które udało nam się wprowadzić w życie w 2009 roku. – mówi Dariusz Zdanowicz, Prezes Lekkerland Polska S.A – – Wprowadzenie do sprzedaży tytoniu Buffalo pozwoliło na znaczne zwiększenie obrotów w grupie wyrobów tytoniowych. W roku 2010 będziemy nadal skupiać się na rozwoju marek własnych.

Lekkerland Polska zatrudnia 562 osoby i dostarcza towar z 7 magazynów i 6 punktów przeładunkowych do 13,1 tys. odbiorców.