Lekkerland zwiększa sprzedaż na stacjach

Udostępnij artykuł

Każdego roku Lekkerland zwiększa wartość sprzedawanych towarów ze swojej oferty. W 2006 roku wartość sprzedaży na stacje paliw wynosiła 313 mln złotych, w 2007 już 397 mln zł a w 2008 roku – 559 mln złotych. Natomiast w roku ubiegłym wartość sprzedaży artykułów do sklepów przy stacjach paliw wyniosła 635 mln złotych.

W roku 2009 firma Lekkerland AG & Co. KG, hurtowy dostawca artykułów typu convenience, zwiększyła obroty o 3,5 proc. do poziomu 12 mld euro.

– Biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą w Europie, jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni. – podsumował wyniki firmy za 209 roku, Christian Berner, CEO Grupy Lekkerland.

-W ramach naszej strategii Agenda for Growth udało nam się odpowiednio wcześnie zareagować na zjawisko ograniczania zakupów przez konsumentów korzystających z zaopatrywanych przez nas kanałów dystrybucji. Dzięki temu w roku 2009 mogliśmy ograniczyć wpływ kryzysu finansowego i gospodarczego na naszą działalność. W całej Europie zmalała sprzedaż produktów spożywczych, napojów i wyrobów tytoniowych. Przedsięwzięte w odpowiednim czasie środki oraz optymalizacja kosztów umożliwiły wzrost zysku EBIT o 3,7 proc do poziomu 85 mln euro – dodał.

Firma Lekkerland Polska działająca w Grupie Lekkerland jest jednym z największych na polskim rynku dystrybutorów convenience. Powiązanie z grupą Lekkerland pozawala polskiej firmie korzystać z doświadczeń wiodących europejskich firm dystrybucyjnych wchodzących w skład grupy Lekkerland. Połączenie to sprawia, że Lekkerland jest w stanie sprostać wymaganiom różnorodnych klientów, zarówno międzynarodowych sieci, odbiorców regionalnych czy też niezależnych lokalnych kontrahentów.