Lotos będzie sprzedawał kawy pod własną marką

Udostępnij artykuł
Jak dowiedziała się redakcja portalu Petrolnet.pl już wkrótce w ofercie konceptów kawowo-gastronomicznych Cafe Punkt, działających na stacjach Lotos i Lotos Optima, mogą pojawić się opakowania z kawą pod marką Cafe Punkt. Lotos Paliwa, spółka zarządzająca stacjami w ramach Grupy Lotos, rozpoczęła aktywne poszukiwania producenta i dostawcy kawy.

Lotos chce, by w ofercie stacji pojawiły się: kawa ziarnista oraz mielona – dwie mieszanki typu espresso blend pod marką Cafe Punkt.

Pierwsza z nich to mieszanka ziaren minimum 80 proc. Arabica, do 20 proc. wysokiej jakości Robusta w opakowaniach – kawa ziarnista 1 kg, kawa ziarnista 250 g, kawa mielona 250 g. Przy czym profil tej mieszanki zostanie dopasowany do profilu smakowego obecnego standardu napojów z menu sieci Cafe Punkt.

Druga z nich to mieszanka 100 proc. Arabica z certyfikatem Fair Trade w opakowaniach – kawa ziarnista 250 g, kawa mielona 250 g.

Sieć liczy, że w ramach współpracy z dostawcą kawy otrzyma aktywne wsparcie w zarządzaniu kategorią oraz jej rozwijaniu.

Projekt na razie jest na etapie postępowania ofertowego i trudno powiedzieć, jak szybko zostanie zrealizowany. Sieć najpierw chce nawiązać kontakt z producentami, po czym nastąpią kolejne fazy postępowania: oceny jakościowej mieszanek, negocjacji i ustalenia warunków handlowych. Po finalnej ocenie napojów dojdzie do ostatecznych negocjacji z wybranym producentem.

Projekt zakłada dwuletnią współpracę, a wolumeny dostaw są szacowane na 70 ton kawy rocznie.

Kawa trafi na stacje Lotos z ofertą Cafe Punkt za pośrednictwem dystrybutora (obecny partner sieci posiada 10 oddziałów) w terminie od 2 tygodni do 3 miesięcy od daty wypalenia.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2018 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Opublikowano: 10.01.2019
Aktualizacja: 11.01.2019