Lotos rozwija sieć stacji

Udostępnij artykuł
Spółka Lotos Paliwa podsumowuje kolejny rok rozwoju swojej sieci stacji paliw. Ostatnie 12 miesięcy to nie tylko nowe obiekty pod szyldem Lotosu na mapie Polski, ale również systematyczne rozszerzanie wachlarza usług oferowanych kierowcom. Strategia handlowa koncernu realizowana jest pomimo trudności wynikających z pandemii koronawirusa.

Pod koniec 2020 r. sieć stacji paliw Lotos powiększyła się o dwie nowe lokalizacje na Dolnym Śląsku: MOP Kochlice Wschód (w ciągu trasy S3, w kierunku Lubawki, na odcinku Lubin – Legnica) oraz MOP Kochlice Zachód (w kierunku Zielonej Góry). Paliwa z rafinerii w Gdańsku kierowcy mogą teraz zatankować również w Nowym Miasteczku (woj. lubuskie) usytuowanym przy trasie S3, w połowie drogi między Zieloną Górą a Lubinem. Do końca roku w planach są jeszcze kolejne otwarcia: Kunów i Starachowice (woj. świętokrzyskie) oraz Ochotnica Dolna (woj. małopolskie). Łącznie więc w nowy rok koncern wejdzie ze stanem 512 stacji (+6 r/r).

– Zamierzamy nadal systematycznie rozwijać sieć stacji paliw. Równie ważne, jak dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości paliw, jest dla nas konsekwentne poszerzanie naszej oferty i podnoszenie jakości obsługi. Dlatego unowocześniamy i standaryzujemy nasze stacje, dostosowujemy do bieżących trendów konsumenckich ofertę pozapaliwową, m.in. wprowadzając nowe pozycje w ofercie gastronomicznej – mówi Wojciech Weiss, prezes zarządu Lotos Paliwa.

Na kolejnych stacjach pojawia się koncept „Stacja smaku”, czyli szybkie dania z wysokiej jakości składników przygotowywane na miejscu. W tym roku oferta została już uruchomiona w: Krakowie, Tychach (woj. śląskie), Miliczu (woj. dolnośląskie), Pomiechówku (woj. mazowieckie) i Starogardzie Gdańskim (woj. pomorskie). Do końca roku spółka udostępni ją również w Gdańsku, Żarach (woj. lubuskie) i Wichrowie (woj. dolnośląskie).

„Stacja Smaku” oferuje burgery, hot dogi, świeże sałatki oraz kanapki, także w wersji wege. Produkty, w większości podawane na gorąco, są idealnym rozwiązaniem na śniadanie czy lunch w podróży. Wyszkoleni pracownicy zaproponują i przygotują na oczach klienta – w ciągu 3-4 minut od zamówienia – wybraną kanapkę lub przekąskę zgodnie z preferencjami. Pomogą też w wyborze pysznej kawy lub świeżo wyciskanego soku.

Równolegle koncern rozwija swoją współpracę z siecią restauracji Subway, zarządzając już 39 obiektami tego typu w całej Polsce (w tym roku przybyły 3 nowe lokalizacje). Bary sandwiczowe są obecne m.in. przy autostradzie A1 (MOP Krzyżanów Wschód i Zachód, MOP Rowień), autostradzie A2 (MOP Police, MOP Łęka), autostradzie A4 (MOP Rudka, MOP Oleśnica, MOP Witowice, MOP Kozłów, MOP Rachowice), autostradzie A6 tuż przed granicą z Niemcami (MOP nr 800), a także przy drogach S8 (Emilianów), S7 (MOP Suchedniów) i S3 (MOP Kochlice).

Lotos staje się również liderem w segmencie myjni samochodowych. W 2020 roku koncern otworzył 9 nowych obiektów, w tym pierwszą w swojej sieci supernowoczesną myjnię tunelową na stacji paliw przy ul. Kołobrzeskiej w Gdańsku. To pierwsza tego typu myjnia w kraju oferowana przez polską firmę paliwową. Myjnie tunelowe to w Europie bardzo ważny i szybko rozwijający się segment rynku.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 21.12.2020
Aktualizacja: 21.12.2020