Moya rozszerza segment produktów marki własnej

Udostępnij artykuł
Anwim, właściciel sieci stacji paliw Moya, rozwija ofertę produktów marki własnej. Do znanych klientom paliwa ON Moya Power, napojów energetyzujących Moya Energia, gazowanej i niegazowanej wody Moya, płynów do spryskiwaczy, zawieszek zapachowych oraz zapalniczek, dochodzą batony Moya Energia oraz soki owocowe Moya. Poszerzanie portfolio produktów z logo sieci jest częścią konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju marki.

Od kilku lat obserwujemy dynamiczny wzrost znaczenia marek własnych w koszyku zakupowym polskiego konsumenta. W raporcie Deloitte „Global state of consumer tracker”[1] wykazano, że aż 30 proc. badanych, gdy tylko ma taką możliwość, wybiera w sklepach produkty marek własnych.

Stacje paliw już od dawna nie ograniczają swojej działalności tylko do sprzedaży paliw. Zarówno w sklepach, jak i w koncepcie gastronomicznym Caffe Moya konsekwentnie rozwijamy ofertę produktów pozapaliwowych. Za marką Moya stoi najlepsza jakość w rozsądnej cenie. Produkty, które sygnujemy naszym logo są dla konsumentów bardzo atrakcyjne. Wiedzą oni, że konkurujące z największymi markami opakowanie kryje również doskonały smak i wysoką jakość. Za decyzjami o wprowadzeniu do portfolio marki własnej nowych produktów stoją konkretne dane: w kategorii napojów energetyzujących w 2019 r., Moya Energia miała udziały w sprzedaży na poziomie 12 proc., a Moya Woda na poziomie 21 proc. – mówi Filip Puchalski, dyrektor ds. operacyjnych Moya, członek zarządu Anwim.

W grudniu na sklepowe półki stacji paliw Moya trafią nowe produkty: batony energetyczne i proteinowe Moya Energia oraz, wyprodukowane z myślą o dużych i małych klientach, soki owocowe Moya wzbogacone witaminą C. Dodatkowo, w odświeżonej, nowoczesnej szacie graficznej wrócą zawieszki zapachowe i wyprodukowane przez markę Clipper dla Moya zapalniczki.

Batony Moya Energia to dietetyczne produkty o wysokiej jakości. Jest to typ „zdrowej przekąski” – bardzo popularnej i często wybieranej przez klientów sieci Moya. W ofercie pojawią się dwa rodzaje: musli w polewie mlecznej i orzechami i baton proteinowy o smaku malinowym z czekoladą. Za ich smakiem stoi bogate doświadczenie producenta – Zakładów Przemysłu Cukierniczego Otmuchów, który stworzył recepturę batonów specjalnie dla marki Moya.

Z myślą o najmłodszych bywalcach stacji Moya, we współpracy z Zakładami Mix w Kwidzynie stworzono soki owocowe marki własnej. W drugiej połowie grudnia do sprzedaży zostaną wprowadzone dwa popularne smaki – jabłkowy i pomarańczowy. Są to soki produkowane wyłącznie z naturalnych składników, bez konserwantów lub innych sztucznych utrwalaczy.

Dwa z produktów marki własnej – zawieszki zapachowe Moya oraz zapalniczki – przechodzą właśnie metamorfozę i jeszcze przed końcem tego roku zadebiutują w nowej odsłonie. Zawieszki odświeżające do aut nie tylko zmienią kształt i wyróżniać się będą oryginalnym designem, ale przede wszystkim zmienią zapach – poza ulubionymi przez kierowców aromatami, pojawią się nowe, inspirujące nuty. Za nową odsłoną zapalniczek Moya stoi wspomniana firma Clipper, słynąca z najlepszej jakości produktów. Projekt graficzny opracował popularny artysta – Szymon Chwalisz.

Spółka Anwim planuje dalsze inwestycje w obszar marki własnej. Zgodnie z założeniami firma chce, aby w każdej kategorii sprzedawanych w sklepie produktów znajdował się przynajmniej jeden indeks w marce Moya. Obecnie prowadzone są intensywne rozmowy na temat przygotowania kolejnych produktów.

– Skrupulatnie pracujemy nad ekspozycją i dostępnością produktów marki własnej na półkach w sklepach Moya. Będziemy systematycznie budować sprzedaż, żeby finalnie dojść do poziomu 30-40 proc. udziału marki własnej w każdej kategorii produktowej i do 20 proc. w obrocie całego sklepu. Przy obecnej dynamice rozwoju naszej sieci i zmieniających się preferencjach klientów, którzy są bardziej skłonni do zakupów produktów tego segmentu, szacujemy, że poziom możemy osiągnąć na przestrzeni najbliższych kilku lat – dodaje Filip Puchalski.


[1] https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/retail-distribution/consumer-behavior-trends-state-of-the-consumer-tracker.html

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.