Moya zwielokrotni dynamikę rozwoju sieci

[NASZ NEWS! PREMIERA U NAS!] Jak udało się ustalić redakcji Petrolnet, Moya planuje znacząco przekroczyć cel skupienia w sieci 350 placówek do końca 2023 roku. Konkretne liczby poznamy jeszcze w tym roku.

Po niedawnym przejęciu 26 stacji eMila od BM Reflex przyszła kolej na kolejny ważny krok dla firmy Anwim, operatora sieci stacji Moya.

CZYTAJ WIĘCEJ: Pierwsza eMila już w sieci Moya

W dniu 12 listopada br. Polish Enterprise Fund VIII, zarządzany przez Enterprise Investors, zapowiedział zwiększenie dotychczasowego zaangażowania w rozwój spółki Anwim.

CZYTAJ WIĘCEJ: Enterprise Investors większościowym udziałowcem w Anwim

Przypomnimy, że Enterprise Investors zainwestował w Anwim w 2018 r., gdy sieć składała się z 180 stacji. Tylko w pierwszych trzech kwartałach br. powiększyła się o kolejne 29 punktów i na koniec bieżącego roku powinna ich liczyć ok. 310. W ubiegłym roku łączne przychody z działalności Anwim wyniosły 3,9 miliarda PLN.

Jak udało się ustalić naszej redakcji, zaangażowanie inwestora już wkrótce w widoczny sposób przełoży się na rozwój sieci Moya.

– Chcemy istotnie zweryfikować naszą strategię rozwoju, co znacząco przełoży się na dynamikę wzrostu naszej sieci do 2024 roku. Na koniec 2023 roku liczba stacji Moya będzie znacznie wyższa, od dotychczas zakładanej, czyli 350 placówek. Już wkrótce poinformujemy rynek o szczegółowych planach rozwoju naszej sieci – powiedział w rozmowie z redakcją Petrolnet Filip Puchalski, dyrektor ds. operacyjnych sieci Moya, członek zarządu Anwim.

Choć nie wiemy jeszcze, jakie nowe cele rozwojowe wyznaczy sobie sieć, możemy się spodziewać, że marka Moya pojawi się co najmniej w pierwszej piątce największych operatorów w Polsce.

Obecnie stawkę otwiera PKN Orlen z liczbą 1788 stacji paliw w Polsce (wg danych POPiHN na dzień 30.09.2020), na drugiej pozycji jest BP Polska z 573 placówkami handlu detalicznego, podium zamyka Lotos, który operuje siecią 510 obiektów, na czwartej pozycji uplasował się Shell Polska z 418 stacjami, a pierwszą piątkę zamyka Circle K Polska z 368 placówkami.

Moya obecnie posiada 272 stacje i zajmuje szóstą pozycję wśród największych sieci. Kolejne miejsca w zestawieniu należą do: 7. Amic Polska (116 stacji), 8. Grupa Pieprzyk (94 stacje), 9. Slovnaft Partner (80 stacji), 10. PSP Huzar (72 stacje), 11. Intermarche (68 stacji), 12. Avia Polska (53 stacje), 13. Watis (47 stacji), 14. Total Polska (42 stacje).

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.