Niskie marże paliwowe na stacjach Star

Udostępnij artykuł

– W kwestii marż detalicznych wydaje się, że styczeń i luty były rzeczywiście najtrudniejsze, a w kwietniu widzimy już, że na rynku polskim i niemieckim ma miejsce poprawa sytuacji – mówi Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen.

Według niego szczególnie skomplikowana sytuacja była u naszych zachodnich sąsiadów. – Rynek niemiecki jest rynkiem specyficznym, gdzie co kilka kwartałów jest jakaś wewnętrzna potrzeba przeprowadzenia bardzo agresywnej rywalizacji po stronie marż, co powoduje, że te marże dramatycznie spadają – tłumaczy Sławomir Jędrzejczyk.

– Mija miesiąc, następuje pewne otrzeźwienie i ta sytuacja wraca do normy. Taka sytuacja była na rynku niemieckim w lutym, a w marcu zauważalna była już zdecydowana poprawa – dodaje.

Płocki koncern spodziewa się dalszej poprawy warunków na stacjach.- Zdecydowanie pierwszy kwartał w 2010 roku traktujemy jako najgorszy kwartał w tym roku. Chcielibyśmy, żeby wolumeny dalej rosły i w szczególności, żeby marża detaliczna wróciła do poprzednich poziomów – mówi Sławomir Jędrzejczyk.
Orlen Deutschland jest częścią Grupy Kapitałowej PKN Orlen. Niemiecka spółka kontroluje ponad 500 stacji paliw działających na rynku niemieckim, z czego na koniec 2009 roku 484 obiekty działały pod marką Star.

Orlen posiada największą w Europie Centralnej sieć stacji paliw zlokalizowaną w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie. Wg danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego PKN Orlen ma najliczniejszą sieć stacji paliw w Polsce – koncernu należy 1747 obiektów, działających pod logo Orlen i Bliska na terenie całego kraju.

Płocki koncern stale rozwija sieć sprzedaży detalicznej. W pierwszych kwartale tego roku w Grupie Orlen uruchomiono 4 nowe stacje paliw (3 w Polsce i 1 w Niemczech) oraz ukończono modernizację 9 stacji (6 w Polsce, 1 w Niemczech i 2 w Czechach).
 

Opublikowano: 16.06.2010
Aktualizacja: 16.06.2010