Sustainable Aviation Fuel, czyli zrównoważone paliwo lotnicze ma w założeniu pomóc przewoźnikom osiągnąć neutralność emisyjną do 2050 roku.

Jak poinformował prezes Orlenu Daniel Obajtek, z roku na rok produkuje się na świecie coraz więcej zrównoważonych paliw lotniczych, które pod względem chemicznym są zbliżone do konwencjonalnych paliw do silników odrzutowych. Z danych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) wynika, że w 2022 roku wyprodukowano na całym globie 300 milionów litrów paliw SAF, co oznacza wzrost o 200% rok do roku. A zapotrzebowanie nadal rośnie. Według szacunków IATA, w celu osiągnięcia zeroemisyjności przewoźników lotniczych, w 2050 roku trzeba będzie produkować aż 450 miliardów litrów tych paliw.

W Stanach Zjednoczonych toczy się obecnie żywa dyskusja na temat paliw SAF wytwarzanych z kukurydzy. Orlen również będzie miał swój wkład w produkcję tego innowacyjnego paliwa. Dzięki budowanej w Płocku instalacji uwodornienia olejów roślinnych, koncern będzie wytwarzał komponent służący do produkcji SAF.
źródło: Orlen

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.