PKN Orlen został Sponsorem Tytularnym jednego z sześciu, zaliczanych do Pucharu Świata, turniejów siatkówki plażowej Swatch FIVB World Tour – Orlen Mazury Grand Slam. Koncern wesprze w tym roku także cykl turniejów siatkarskich o randze krajowej, międzynarodowej oraz pojedynek z aktualnymi halowymi Mistrzami Świata – Brazylią.
Po sukcesie marketingowym z 2009 roku związanym z zaangażowaniem Koncernu w Mistrzostwa Europy Kobiet w Piłce Siatkowej, PKN Orlen postanowił rozszerzyć zakres współpracy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej. Poza sponsoringiem Orlen Mazury Grand Slam w randze Pucharu Świata, Koncern w tym roku objął patronatem:
•cykl turniejów Beach Ball Tour w siatkówce plażowej o randze Mistrzostw Polski: Ustka (09-11 lipca), Krynica Morska (16-18 lipca), Ustronie Morskie (23–25 lipca), Kołobrzeg (30 lipca-01 sierpnia), Niechorze (13 – 15 sierpnia)
•turniej World Grand Prix kobiet, odbywający się w dniach 06-08 sierpnia 2010 r. w Gdyni
•mecz towarzyski Polska-Brazylia, zaplanowany na 18 sierpnia 2010 r. w Gdańsku/Sopocie
– Sponsoring turniejów siatkarskich doskonale wpisuje się w strategię PKN Orlen polegającą na wspieraniu wydarzeń rangi międzynarodowej, podczas których rodzą się emocje na poziomie narodowym. Nieustannie poszukujemy nowych, atrakcyjnych form komunikacji z rynkiem, za pośrednictwem których trafiamy z naszymi markami handlowymi do coraz szerszego grona odbiorców. Stawiamy na siatkówkę, gdyż cieszy się ona coraz większym zainteresowaniem, a turnieje z udziałem najlepszych zespołów z całego świata zawsze dostarczają niezapomnianych wrażeń – powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN Orlen.
Tegoroczne rozgrywki Swatch FIVB World Tour – Orlen Mazury Grand Slam odbędą się w Starych Jabłonkach w dniach 2 – 8 sierpnia. Po raz pierwszy najlepsi siatkarze plażowi na świecie zawitali do tej miejscowości w lipcu 2004 roku. Organizacja pierwszego w Polsce turnieju Pucharu Świata została wysoko oceniona przez zawodników, jak i międzynarodowe władze siatkówki. Dzięki temu turniej w Starych Jabłonkach zaliczono do trzech najlepiej zorganizowanych turniejów World Tour w ostatnich latach i na stałe zagościł on w kalendarzu imprezy.
PKN Orlen od wielu lat angażuje się w działania marketingowe bazujące na sponsoringu sportowym. Spółka dywersyfikuje portfel aktywności sponsoringowych i angażuje się w przedsięwzięcia przynoszące marce wymierne długookresowe korzyści. Koncern wykorzystuje wizerunek najbardziej utalentowanych polskich sportowców inwestując z jednej strony w sporty motorowe, dla których głównym nośnikiem komunikacji jest Orlen Team oraz VERVA Racing Team, z drugiej w lekkoatletykę – bazując na zawodnikach z Grupy Sportowej Orlen.
Spółka angażuje się w sponsoring wydarzeń rangi międzynarodowej, a od zeszłego roku coraz aktywniej wspiera sporty drużynowe. PKN Orlen propaguje również sport wśród najmłodszych i dba o rozwój kultury fizycznej w Polsce poprzez sponsoring pełnego cyklu Czwartków Lekkoatletycznych.