PKN Orlen poszukuje dostawcy systemów ekspozycji cen POS dla sklepów na stacjach paliw. Oferty można było składać do końca kwietnia 2010 roku.
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, przetarg może zostać anulowany. Kryteria, określone w specyfikacji są zbyt wysokie. Firmy, które mogłyby wystartować w przetargu, mają problem ze spełnieniem warunków. PKN Orlen liczy, że zmieniając kryteria, będzie miał większy wybór.
Zgodnie z dotychczasowymi wymaganiami Orlenu wszystkie elementy powinny być wykonane z materiałów odpornych na działanie promieniowania UV oraz czynników zewnętrznych. Elementy POS powinny posiadać możliwość instalacji przez niewykwalifikowane osoby, a kolorystyka wyrobów powinna być oparta na palecie RAL wg katalogu wzorcowego. Ponadto utrzymanie elementów w czystości nie powinno wymagać konserwacji za pomocą specjalnych środków termicznych.
Orlen oczekiwał również, że oferenci będą mogli zadeklarować możliwość serwisowania ok. 2000 stacji rocznie w Polsce. Muszą oni również być w stanie przeprowadzić bezpłatne szkolenia dla kierowników regionalnych oraz menedżerów biznesu sklepowego z systemów ekspozycji cen i sposobu instalacji tych elementów w sklepie oraz nowości rynkowych.
Koncern chciał, aby oferenci potwierdzili możliwość przygotowania bezpłatnych kwartalnych raportów z wizyt na stacjach z uwzględnieniem zapotrzebowań i braków z zakresu elementów POS. Innym istotnym warunkiem jest również zapewnienie stworzenie bezpłatnie platformy internetowej umożliwiającej bezpośrednie i szybkie składanie zamówień przez stacje.
Decyzja o nowym przetargu może zapaść jeszcze w tym miesiącu.