Prestiżowe wyróżnienie dla Lotos Oil

Udostępnij artykuł

Według najnowszych dostępnych danych w pierwszych dwóch miesiącach br. obroty handlowe Polski i Rosji wyniosły 3,64 mld dolarów i były ponad dwa razy większe niż w styczniu i lutym ubiegłego roku.

– Ten rok zapowiada się bardzo ciekawie w polsko-rosyjskich stosunkach gospodarczych. Nie rozpatrywałbym jednak tego w kategoriach cudu, lecz przede wszystkim efektu konsekwentnie budowanej pozycji dotyczącej rynku – podkreśla Jacek Neska, prezes spółki Lotos Oil – Nasze zaangażowanie już od wielu lat, nie ogranicza się tylko do sprzedaży, lecz związane jest z eksperckim wsparciem dla użytkowników naszych produktów. Nie tylko zresztą w Rosji, ale również w Azerbejdżanie, Kazachstanie czy Kirgizji – dodaje.

Porównując analogiczne okresy styczeń-kwiecień 2010 i 2009 możemy stwierdzić, że tylko w przypadku samej Rosji eksport Lotos Oil wzrósł o 35 proc., w tym olejów półsyntetycznych aż o 265 proc.

– W ostatnich czasach obserwujemy tendencję wzrostową we wzajemnych obrotach handlowych pomiędzy Rosją i Polską. Niedużą, ale najważniejsze, że jest – komentuje Jewgienij Primakow, były rosyjski premier, a obecnie prezes Rosyjskiej Izby Handlowo-Przemysłowej. –Zarówno my tutaj w Moskwie, jak i u Was w Warszawie, powinniśmy zrobić wszystko, aby utrzymać tę tendencję. A najlepiej ją zwiększyć – dodaje Primakow.

Lotos Oil obecny jest na rosyjskim rynku od wielu lat. Eksport spółki koncentruje się przede wszystkim na rozwoju współpracy z odbiorcami olejów silnikowych i środków smarnych dla przemysłu. – Naszymi partnerami są doświadczone firmy – dystrybutorzy środków smarnych na rynku rosyjskim, od lat współpracujące z największymi zakładami przemysłowymi na terenie całej Rosji. Współpracujemy też z bezpośrednimi odbiorcami olejów samochodowych, mając dużą nadzieję i ambicje na rozbudowę w najbliższych latach sieci dystrybucyjnej w Rosji – zaznacza Cezary Kogucik, szef eksportu Lotos Oil.

Ciągle niezagospodarowanym obszarem jest współpraca Rosji i Polski w obszarze małego i średniego biznesu. – W tym miejscu – podkreśla Primakow – będziemy dalej dzielić się doświadczeniem, starać się zainteresować przedsiębiorstwa do udziału w innowacyjnych przedsięwzięciach związanych z eksportem i importem towarów. Strona polska ma duże doświadczenie w tym zakresie, a z naszej strony jest duże zainteresowanie, aby uzyskać wiedzę, zwłaszcza w tworzeniu prawa w tym zakresie, ograniczenia administracyjnych wymogów dla rozwoju małego biznesu – kończy Primakow.

Warto przypomnieć, że 17 maja br. Lotos Oil został wyróżniony przez Business Centre Club tytułem Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Eksporter. Wg danych Ministerstwa Finansów, ponad 70 proc. eksportu środków smarnych z Polski, zostało zrealizowanych w ubiegłym roku właśnie przez spółkę Lotos Oil, a jej produkty docierają do 45 krajów na świecie.