Prezes Amic Energy w Polsce o współpracy z siecią Subway

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] – Praktycznie co miesiąc otwieramy jedną lub dwie lokalizacje z nową restauracją – mamy zamiar utrzymać to tempo do końca 2019 roku – mówi Krzysztof Strzelecki, prezes Amic Energy w Polsce w ekskluzywnym wywiadzie opublikowanym na łamach magazynu “Stacja Benzynowa & Convenience Store”.
[…]
W jaki sposób układa się Państwu współpraca z Subway’em z perspektywy minionego roku?

Nasza współpraca rozwija się bardzo dynamicznie, w chwili obecnej działa 21 [dane na dzień 30.10.2019 – przyp. red.] restauracji Subway na naszych stacjach – praktycznie co miesiąc otwieramy jedną lub dwie lokalizacje z nową restauracją – mamy zamiar utrzymać to tempo do końca 2019 roku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z kooperacji. Zarzucamy naszego partnera coraz to nowymi pomysłami i tak naprawdę mocno na niego naciskamy, aby dorównał nam w tempie zmian wprowadzanych w naszej sieci.

Jednocześnie rozwijamy się wewnętrznie w Subway’u, co jest kolejnym źródłem naszej satysfakcji. Czerpiemy jak najwięcej z tej współpracy, z know-how, umiejętności i systemów sprzedażowych partnera w zakresie biznesu gastronomicznego. To nas niesamowicie cieszy. Cały ten projekt jest bardzo dużym sukcesem Amic Polska. Dostrzegli to również nasi klienci. Można to dostrzec podczas uroczystych otwarć w nowych lokalizacjach – klienci odwiedzający wtedy nasze stacje nie kryją entuzjazmu.

Skąd niesłabnąca popularność świeżych kanapek i sałatek? Pana zdaniem to pokłosie trendu healthy czy może bardziej grab and go?

Fresh, healthy and customize – konsumenci doceniają świeżość oraz możliwości wyboru, a tak naprawdę kreowania własnego produktu. Te cechy najlepiej oddają charakter Subway’a. Poza tym Subway to bardzo silna marka światowa, którą wiele osób poznało za granicą i poznaje będąc na naszych stacjach. To jest bardzo ciekawa alternatywa dla typowych fast foodów.

Czy zdarza się, że na Państwa stacjach dochodzi do kanibalizacji konceptów Subway i Food Point, rodzimej marki kawiarniano-gastronomicznej Amic?

Nie, Food Point funkcjonuje w jednej części sieci, a Subway w drugiej. Nie łączymy tych dwóch konceptów w ramach tej samej lokalizacji. Natomiast efekty sprzedażowo-marketingowe zdecydowanie przemawiają za wyborem Subway’a, który będąc droższym konceptem, jeśli chodzi o jego implementację, spłaca się dużo szybciej niż Food Point. Subway daje nam dużo więcej w ramach franczyzy korporacyjnej jako cały koncept oraz jako produkt, i co równie istotne nie musimy wkładać w jego rozwój żadnego wysiłku.

Można powiedzieć, że z Państwa perspektywy to rozwiązanie convenience.

Zgadza się. Jesteśmy zbyt małą organizacją, żeby próbować nawiązać równorzędną walkę na koncept gastronomiczny z takimi markami, jak Orlen, BP czy Circle K, które mają olbrzymie zaplecze oraz znaczne siły i środki, by swoje koncepty promować. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z dużą, międzynarodową marką, która nas wspiera, a my w ramach tej współpracy staramy się generować jak najwięcej korzyści dla naszych klientów i dla naszego biznesu.

W lokalizacjach, w których działa Subway, zupełnie zrezygnowali Państwo z marki Food Point, czy ograniczyli zakres jej oferty?

Na takich stacjach ograniczamy ofertę własnego konceptu do kawy i hot dogów oraz produktów z grilla, i mimo to kanibalizacja się nie pojawia. Wszędzie tam, gdzie startujemy z Subway’em, widzimy przyrost w każdym elemencie z kategorii foodowej.

Co w takim razie dzieje się w lokalizacjach bez wsparcia zewnętrznego konceptu gastronomicznego?

Mamy swój koncept kanapkowy, który został wdrożony w kilkunastu lokalizacjach. Cały czas promujemy hot dogi i produkty z grilla. Również bardzo mocno pracujemy nad ofertą kawy. Dopiero co przeszliśmy proces wymiany ekspresów na połowie naszych stacji – są to najnowocześniejsze maszyny firmy Thermoplan. Pozostałe stacje są wyposażone w ekspresy Franke A600 – model również znany z bardzo wysokiej jakości.

Wymieniliśmy ziarna kawy na dużo smaczniejsze od stosowanych dotychczas, co zostało bardzo entuzjastycznie przyjęte przez klientów. Wybraliśmy doskonałą mieszankę z włoskiej palarni kawy.

[…]

Rozmawiał Edwin Kaniuk

Cały wywiad publikujemy w:
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 31.10.2019
Aktualizacja: 31.10.2019