Prezes Huzar PSP: Pandemia opóźniła realizację naszych planów i inwestycji

[SPECJALNIE DLA NAS! RAPORT 2020!] Komentarz, którego autorem jest Ireneusz Jabłonowski, prezes zarządu Huzar PSP, ukazał się na łamach publikacji STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2020
Rozwój przystacyjnych sklepów

W 2019 roku rozpoczęliśmy zmiany wizualizacyjne i techniczne na stacjach paliw sieci Huzar. Zakończyliśmy m.in. projektowanie nowego wystroju przystacyjnego sklepu w wybranych obiektach. Obecny układ sklepowych półek jest przyjaźniejszy, a ułożenie asortymentu bardziej przystępne. Nasza propozycja aranżacji spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród klientów, o czym świadczyć może wzrost liczby klientów i sprzedawanych artykułów w tych lokalizacjach. Ponadto w ubiegłym roku na kilku stacjach wdrożyliśmy nowe rozwiązania techniczne.

Na bieżący rok mieliśmy zaplanowane kolejne inwestycje w obszarze sklepowym, jednak w związku z COVID-19 musieliśmy wstrzymać wszystkie prace.

Pandemia a praca stacji paliw

Rozprzestrzenianie się w naszym kraju wirusa SARS-CoV-2 wywołało potrzebę wprowadzenia zmian w obsłudze klientów na naszych stacjach. Dzięki sprawnemu zarządzaniu i błyskawicznym reakcjom, szybko dostosowaliśmy nasze obiekty do nowych regulacji oraz obostrzeń związanych z bezpieczeństwem klientów i pracowników.

Kasy zostały wyposażone w odpowiednie przegrody, pracownicy otrzymali maski i rękawiczki, a dla klientów na bieżąco udostępniamy rękawiczki jednorazowe przy dystrybutorach oraz płyny dezynfekujące przy wejściu do sklepu. Ponadto każda powierzchnia dotykowa jest cyklicznie dezynfekowana. Jako Organizator sieci wydaliśmy także zalecenia do stosowania przez stacje w kontekście sprzedaży bezpośredniej i bezpieczeństwa pracowników.

Wszystkie standardy realizujemy z życzliwością i zrozumieniem dla obaw klienta oraz z zachowaniem zdrowego rozsądku.

Sprzedaż w dobie pandemii

Sprzedaż paliw w okresie lipiec 2019-czerwiec 2020, w porównaniu do analogicznego okresu sprzedaży rok wcześniej, w segmencie klienta biznesowego i rolników utrzymała się na podobnym poziomie. Pandemia nie miała wpływu na zaopatrzenie maszyn rolniczych.

W zakresie paliw kupowanych przez klientów indywidualnych odnotowaliśmy przejściowe spadki, średnio od 15 proc. do 25 proc., zależnie od lokalizacji. Jednak dużą część udało nam się odrobić już w maju i w czerwcu, kiedy ruch na stacjach stawał się coraz większy.

W segmencie sprzedaży pozapaliwowej zmiany były większe, co prawda zanotowaliśmy wzrost (w okresie lipiec 2019-czerwiec 2020) dystrybucji kawy w naszych kącikach „Najlepsza kawa Huzar” – o ok. 13 proc., ale liczyliśmy na wyższy wzrost (ok. 35 proc.). Jednak w wyniku pandemii, na przełomie marca i kwietnia br. nastąpiło załamanie i spadki sprzedaży tego asortymentu wyniosły ok. 55 proc. Na ten kiepski wynik wpływ miały przede wszystkim ograniczone podróże klientów i maksymalnie skrócony czas spędzany na stacjach paliw.

W I półroczu 2020 r. zanotowaliśmy nieznaczny spadek sprzedaży w kącikach kawowych w porównaniu do I półrocza 2019 roku – na poziomie 1,5 proc. Sytuacja wraca już do normy i rok planujemy zakończyć wzrostem na poziomie 20 proc.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Więcej produktów z logo Huzar

Po ubiegłorocznym sukcesie napojów energetycznych Huzar Energy Drink, planujemy dalej rozwijać markę własną w kategoriach spożywczych, oferując klientom najwyższą jakość produktów w rozsądnej cenie.

W planach mamy m.in. wprowadzenie wód mineralnych oraz napojów izotonicznych z logo sieci. Dodatkowo planujemy sprzedaż kawy ziarnistej, którą stosujemy w naszych ekspresach, w opakowaniach 250 g i 500 g. W wyniku pandemii musieliśmy przesunąć w czasie wprowadzenie tego produktu do sprzedaży. Wprowadzenie sprzedaży kawy w ziarnach, planujemy na przełomie III i IV kwartału.

Dobra Marka

W lipcu bieżącego roku sieć Polskie Stacje Paliw Huzar uhonorowana została godłem Dobra Marka 2020 i tytułem Polska Dobra Marka 2020. Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma to ogólnopolski program, który ma na celu wybór najlepszych, cieszących się największym zaufaniem i renomą marek w poszczególnych branżach. W tegorocznej edycji wyłoniono także firmy, którym przyznano specjalne wyróżnienie Polska Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma.

Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia. Od początku istnienia sieci naszą sztandarową ideą jest zachowanie rodzimego kapitału. Nasze stacje rozsiane są po całej Polsce, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Każda stacja (pomimo takiego samego brandu i spójnych standardów) doskonale wpisuje się w lokalny koloryt, odpowiada na potrzeby swoich klientów oraz cieszy się ich zaufaniem oferując wysokiej jakości produkty i usługi.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.