[TYLKO U NAS]
To był pierwszy, pełny rok działalności koncernu MOL w Polsce. W 2023 roku firma m.in. przeprowadziła rebranding 200 stacji, zdobyła milion lojalnych użytkowników programu MOL Move i mocno zaznaczyła swoją obecność na rynku paliwowym. Czy te wyniki cieszą szefów koncernu i jakie cele stawiają sobie w 2024 – o to zapytaliśmy CEO MOL Polska Richarda Austena.
Przemysław Jaworski: – Jaki to był rok dla MOL Polska?
Richard Austen: – To był rok, w którym branża paliwowa doświadczyła wielu turbulencji. Jako nowa firma w Polsce musieliśmy mierzyć się z szeregiem różnych wyzwań, ale podsumowując nasze ubiegłoroczne działania mogę powiedzieć, że poradziliśmy sobie. Przede wszystkim musieliśmy dobrze poznać polski rynek i to nie tylko od strony konsumenckiej i potrzeb klientów, ale także spojrzeć od strony naszych zespołów, pracowników i partnerów. To było wymagające zadanie, ponieważ chcieliśmy wprowadzić nasze standardy, naszą jakość, pokazać MOL jako markę i zyskać zainteresowanie i przychylność ze strony klientów. Odbyliśmy wiele rozmów i wiele spotkań, ponieważ z jednej strony wierzymy w wiedzę naszych partnerów i ich znajomość lokalnego rynku, ale także wierzymy w nasze standardy. Znajdując odpowiedni balans między tymi wartościami, uważam że nadal będziemy na ścieżce sukcesu. Naszym celem w ubiegłym roku było także wzmacnianie naszej pozycji na rynku. Nadal mamy wielki apetyt na rozwój, powiększanie naszych wpływów i dalszą ekspansję – wszystko w myśl powiedzenia, kto się nie rozwija, ten się zwija.
Jak po tym roku obecności ocenia Pan polski rynek?
Polski rynek jest bardzo konkurencyjny, zdominowany przez lokalnych dużych graczy. Przez pryzmat ubiegłego roku i tego co się na nim działo trudno o miarodajną ocenę, ponieważ – w moim odczuciu – nie był to typowy rok, ale jak pokazują oceny i analizy polski rynek nadal będzie utrzymywał tendencję wzrostową i będzie dalej się rozwijał. Porównując sytuację w Polsce do innych rynków, na których jesteśmy obecni, to tutaj wciąż widzimy duży potencjał rozwojowy i jest to dla nas bardzo dobry prognostyk, ponieważ planujemy długoletnią obecność w Polsce.
Jakie cele i główne zadania będą dla firmy najważniejsze do zrealizowania w tym roku?
Będziemy kontynuowali rebranding stacji, będziemy dbali o stabilność ekonomiczną, ale również przeprowadzimy dużą kampanię reklamową. W ubiegłym roku nie komunikowaliśmy się zbyt mocno – korzystając z narzędzi marketingowo-reklamowych – z naszymi klientami, ale w tym roku to zmienimy. Chcemy powiedzieć o sobie jak najwięcej, aby jeszcze bardziej wzmocnić rozpoznawalność marki MOL na polskim rynku. To będzie dla nas bardzo ważne 12 miesięcy. Dzięki podjętym i zaplanowanym działaniom jestem przekonany, że wszyscy dobrze nas poznają, co ma dla nas duże znaczenie w kontekście rozpoznawalności oferty oraz wzmacniania i pogłębiania relacji z naszymi klientami. Chcielibyśmy, aby odwiedzający nasze stacje przyjeżdżali do nas nie tylko po paliwo, ale również, aby korzystali z naszej oferty gastronomicznej i ze wszystkich propozycji, które przygotowujemy.
Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Czy planujecie implementację nowych technologii, zamierzacie do swojego DNA wprowadzić rozwiązania i narzędzia w oparciu o sztuczną inteligencję, np. aby zmniejszyć koszty prowadzenia działalności?
Cenimy zaangażowanie naszych pracowników i zamierzamy nadal ich wspierać oraz wzmacniać ich potencjał. Nie zamierzamy zastępować ludzi technologią. Obserwujemy rozwój różnych narzędzi, przyglądamy się możliwościom i rozwiązaniom, ale jest zdecydowanie za wcześnie, aby mówić o zastosowaniach sztucznej inteligencji w szerokim zakresie. Mówiąc z przymrużeniem oka, zdarza mi się czasami korzystać z pewnych podpowiedzi generowanych przez AI, ale traktuje je w formie inspiracji. Śledzimy – podobnie jak inni – rozwój sztucznej inteligencji, ale sądzę, że minie jeszcze kilka lat zanim rozwiązania tworzone z mocą AI i w oparciu o nią spowszechnieją i wejdą do szerszego zastosowania. W moim odczuciu pierwszą płaszczyzną, na której mocniej wykorzystamy AI będzie nasza aplikacja MOL Move. Ale tak jak wspomniałem, jest zdecydowanie za wcześnie, aby mówić o konkretnych rozwiązaniach.
Dziękuję za rozmowę.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.