Komentuje Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu Unimot ds. handlowych
Od końca czerwca 2018 roku sieć Avia w Polsce rozwinęła się o kolejne 16 stacji paliw i aktualnie liczy 46 placówek z czego 42 działa na zasadach franczyzy, a cztery są stacjami własnymi Unimot.
Niewątpliwie dużym krokiem w rozwoju biznesu paliwowego Unimot było wejście na rynek ukraiński i otworzenie tam pierwszych dwóch stacji Avia. Wiązało się to z założeniem oddziału na Ukrainie, rekrutacją odpowiednich ludzi, przekazaniem im naszego know-how oraz, co najważniejsze, znalezieniem lokalnego partnera, który będzie odpowiadał za pozyskiwanie kolejnych lokalizacji.
Plan rozwoju sieci Avia na Ukrainie zakłada bowiem otwarcie 15 stacji jeszcze w tym roku. Koordynacja projektu Avia na terenie dwóch krajów wymagała też wzmocnienia kadrowego w centrali Unimot. Między innymi dlatego nowym szefem projektu Avia w Unimot został Robert Nowek, menedżer z wieloletnim doświadczeniem na rynku stacji paliw, który zarządzał od strony operacyjnej takimi markami jak ConocoPhillips, Lukoil czy Amic Energy.
Ostatnie 12 miesięcy to także znaczne zwiększenie udziału zysków ze sprzedaży w EBITDA Unimot, co zostało pozytywnie odebrane przez akcjonariuszy i inwestorów giełdowych i zaowocowało wzrostem kursu akcji. Na dobre wyniki finansowe Grupy Unimot szczególnie w ostatnich sześciu miesiącach ma wpływ dalszy wzrost konsumpcji paliw w Polsce, wzrost PKB oraz działający pakiet paliwowy, który ograniczył szarą strefę na rynku.
W segmencie stacji paliw obserwujemy także wzrost sprzedaży ze sklepów przy stacyjnych związany z ograniczeniami handlu w niedziele, które stacji paliw nie obejmują.
Komentarz powstał na potrzeby:
STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.