Rośnie sieć sklepów franczyzowych Carrefour na stacjach paliw

Udostępnij artykuł
Od dwóch lat Carrefour Polska, jako franczyzodawca sklepów na stacjach paliw, coraz mocniej zaznacza swą obecność w polskiej branży paliwowej. Na rynku działa już 81 sklepów z logo Carrefour Express i wciąż powstają kolejne. Spółka aktywnie szuka też nowych partnerów. Carrefour Polska współpracuje z dwoma dużymi, międzynarodowymi sieciami Avia i Total oraz właścicielami mniejszych, lokalnych sieci a nawet pojedynczych stacji. Zapowiada też dalszy, dynamiczny rozwój na tym rynku.
Rozpoznawalność i dobre warunki

Koncept sklepów na stacjach paliw zaproponowany przez Carrefour ma kilka silnych argumentów, które powodują, że franczyza spożywczego potentata cieszy się coraz większym powodzeniem.

– Szukaliśmy partnera z silną, rozpoznawalną wśród klientów marką, by przyciągnąć klientów tranzytowych i zagranicznych. Oczywiście to był punkt wyjścia, ostatecznie przekonała nas bardzo korzystna umowa franczyzowa z warunkami lepszymi niż u konkurencji, partnerski model współpracy i elastyczne podejście – mówi Zdzisław Krawczyk, właściciel firmy Zoral, prowadzącej sieć stacji paliw Auto-Truck w południowo zachodniej Polsce. – Poza Carrefour nikt nie zaoferował nam podobnej oferty – dodaje.

Ta opinia nie jest odosobniona. Wszystko wskazuje na to, że Carrefour mocno popracował nad swoją koncepcją sklepów na stacjach paliw i nie boi się ocen.

– Aktualnie Carrefour ma najciekawszą ofertę dla stacji paliw, którą wyróżnia przejrzysta i spójna wizja współpracy – ocenia Radosław Lewandowski, prezes spółki M.J.Oil, która jest właścicielem stacji paliw Baltica. – Po podpisaniu umowy i rozpoczęciu współpracy praktycznie niczym nie byliśmy zaskoczeni, to bardzo cenne doświadczenie w biznesie – przekonuje Lewandowski.

Strategię obecności sieci spożywczej na rynku stacji paliw tłumaczy odpowiadający za franczyzę przedstawiciel Carrefour Polska.

– Sklepy na stacjach paliw to rynek, na którym chcemy się dynamicznie rozwijać. Jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi, począwszy od dużych międzynarodowych koncernów, przez lokalne sieci, po właścicieli rodzinnych stacji. Dlatego oferujemy naszym potencjalnym partnerom bardzo elastyczne podeście, przejrzystą umowę partnerskiej franczyzy i doskonałe warunki współpracy – wyjaśnia Krzysztof Łagowski, dyrektor sklepów Convenience w Carrefour Polska.

Know-how oznacza wzrost sprzedaży

Carrefour nie pozostawia niczego przypadkowi i aktywnie angażuje się otwarcie każdego sklepu. Specjalny zespół fachowców na miejscu przygotowuje jego aranżację, proponuje rozłożenie towarów w sklepie, zapewnia wizualizację zewnętrzną, instaluje oprogramowanie umożliwiające współpracę w ramach sieci czy elementy wyposażenia. Firma szkoli też personel i daje stałe wsparcie kierownikowi sklepu, który przez cały okres współpracy ma przydzielonego do współpracy regionalnego menedżera sieci.

– We współpracy z Carrefour zaimponowała mi doskonała ekipa przygotowująca otwarcie poszczególnych sklepów. Szybkość działania tych ludzi pozwoliła zachować ciągłość pracy sklepów a doskonała aranżacja towarów i wizualizacja przełożyła się na wzrost liczby klientów. A co najważniejsze, sprzedaż w poszczególnych sklepach wzrosła od 30 do 80 proc. – ocenia Zdzisław Krawczyk. – Nasze stacje obsługują klientów w powiatach od gliwickiego, przez kępiński po legnicki, każdy z nich jest inny, a elastyczne podejście Carrefour pozwala dopasować ofertę do każdego – podsumowuje.

Podobną ocenę ma właściciel stacji Baltica, który podkreśla pozytywny efekt mocnego poszerzenia oferty o artykuły spożywcze.

– Z Carrefour współpracujemy dopiero od kilku miesięcy, tak więc spotkaliśmy się w trudnym roku, gdy trendy na rynku sprzedaży paliw kształtuje pandemia. Mimo to, tylko we wrześniu nasze sklepy odnotowały średni wzrost obrotów o 15 proc. i to przy jednoczesnym spadku liczby klientów o 15 proc. Dzięki współpracy z Carrefour nasi klienci decydują się na dużo większy koszyk zakupowy. To już nie pojedyncze produkty spożywcze, tylko zakupy do domu – uważa Radosław Lewandowski.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Spółka na podstawie bieżących analizy marketingowych i sprzedażowych proponuje też odpowiedni dobór czy wymianę asortymentu towarów, pozostawiając właścicielowi swobodę kształtowania cen. Zapewnia też logistykę ze stabilną ciągłością dostaw.

– Przyznaję, że know-how Carrefour spowodował dużą ewolucję w ofercie naszych sklepów. Obecnie mamy w ofercie nie tylko znacznie więcej produktów spożywczych, ale też produkty pakowane i higienicznie, które świetnie się sprzedają. Nie byliśmy pewni czy to będzie sukces, ale specjaliści z Carrefour mieli rację – podkreśla właściciel sieci stacji Auto-Truck.

Sklepy na stacjach to dobry interes

Stacje paliw już dawno temu przestały być jedynie miejscem, gdzie klienci zatrzymują się by zatankować samochód. Dziś to miejsca, gdzie jednocześnie można odpocząć, zrobić zakupy, wypłacić pieniądze, odebrać paczkę i zjeść posiłek. To swego rodzaju centra usług, z których Polacy korzystają tym chętniej, że najczęściej są dostępne przez całą dobę. I to nie tylko przy głównych trasach komunikacyjnych, ale również lokalnie. Nic więc dziwnego, że firmy starają się wykorzystać ten trend i dotrzeć do nowych klientów.

– Dobry sklep na stacji paliw to źródło dodatkowych przychodów dla właściciela a jednocześnie magnes przyciągający dodatkowych klientów, którzy nie tylko zrobią zakupy, ale jednocześnie zatankują samochód – mówi Krzysztof Łagowski. – Będziemy aktywnie zwiększać naszą obecność w tym sektorze bo widzimy w nim potencjał, a jednocześnie wiemy jak pomagać naszym partnerom w prowadzeniu dochodowych sklepów na stacjach paliw. Dlatego zapraszamy do współpracy wszystkich zainteresowanych ofertą Carrefour dla stacji paliw – zapowiada dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 10.11.2020
Aktualizacja: 10.11.2020