Rzecznik BP w Polsce: podnosimy poprzeczkę

Udostępnij artykuł
Komentuje dr Magdalena Kandefer-Kańtoch, rzecznik BP w Polsce
[SPECJALNIE DLA NAS] Zmieniający się styl życia i przyzwyczajenia Polaków w dużej mierze zakładają dostęp do niezbędnych usług i zakupów w ciągu całego tygodnia. Stacje paliw są naturalnym miejscem realizacji takich usług, podobnie jak w wielu innych krajach świata. klienci nastawieni na wygodę i optymalizację czasu znajdują właśnie na stacjach paliw ofertę dostosowaną do ich potrzeb. Na stacji można nie tylko umyć samochód, zjeść, ale i na przykład odebrać paczkę.

BP rozwija własny format sklepów typu convenience z kompleksową ofertą dla klientów, którzy chcą szybko zrobić codzienne zakupy przy okazji tankowania samochodu. Ich asortyment stale rośnie, obejmując kilka tysięcy produktów, w tym np. zdrową żywność, bezglutenowe przekąski, napoje czy szybkie dania na wynos. W połowie 2018 roku rozpoczęliśmy projekt, którego celem było dostosowanie stacji BP do rosnącego popytu na artykuły z kategorii nabiału, wędlin, świeżo odpiekanego pieczywa oraz dań gotowych.

Dzisiaj tę ofertę klienci BP mogą spotkać na stacjach BP i cieszy się ona coraz większym zainteresowaniem. Rosnąca popularność oferty pozapaliwowej i chęć zapewnienia klientom BP możliwie najlepszych doświadczeń zakupowych inspiruje nas do nieustannej pracy nad modyfikacją układu sklepu na stacji, wprowadzania nowości do oferty sklepu i Wild Bean Cafe, a także oferowania coraz wyższego standardu usług w zakresie mycia pojazdów.

Z nowości, które pojawiały się w ciągu ostatniego roku, największą jest rozpoczęta współpraca z Robertem Makłowiczem. „Selekcja Makłowicz dla Wild Bean Cafe ” to nazwa linii autorskich kanapek dostępnych wyłącznie na stacjach BP. Projekt doskonale wpisuje się w filozofię marki BP, która stale podnosi poprzeczkę, wyznaczając nowe standardy dla całej branży. Znany dziennikarz, podróżnik, krytyk kulinarny i ekspert światowej kuchni przygotował dla nas pięć starannie wyselekcjonowanych smaków, nawiązujących do potraw serwowanych w pięciu zakątkach świata: kanapkę nowojorską, londyńską, tunezyjską, praską i krakowską.

Jesteśmy pierwszą siecią stacji w Polsce, która proponuje swoim klientom kawy z profesjonalnych ekspresów kolbowych. Nowe ekspresy kolbowe WMF Espresso, które pojawiły się Wild Bean Cafe na wybranych stacjach BP od początku 2019 r., wydobywają z kawy wszystko, co najlepsze. To nowoczesne maszyny, wzorowane na włoskim designie z lat 60-tych. Przygotowują kawy oparte o doskonałe, aromatyczne espresso. Dodatkowym atutem są umiejętności baristów Wild Bean Cafe – przeszkolonych pracowników, którzy serwują kawy z ręcznie spienionym mlekiem, znają też tajniki „latte art”, czyli sztuki tworzenia rysunków i wzorów na powierzchni kawy.

Wpisując nasze działania w trend „zero waste” zaproponowaliśmy naszym klientom czekoladowy wafelek zamiast jednorazowego kubka. Na życzenie, wybrane kawy na stacjach BP są serwowane w chrupiącym waflu, powleczonym od środka warstwą deserowej czekolady. Plastikowe słomki zamieniliśmy na biodegradowalne. Ponieważ rośnie grupa klientów, która cenni sobie szybkość obsługi, na stacji Parma testujemy ekspres samoobsługowy z możliwością płatności zbliżeniowej.

Rok temu wprowadziliśmy do oferty stacji napoje smoothie, które są przygotowywane na miejscu, na oczach klientów w WBC przygotowujemy kanapki. Jakiś czas temu wprowadziliśmy bułkę samo ziarno, dziś podajemy ją z łososiem, jajkiem oraz z serkiem ze szczypiorkiem.

Podążając za tym trendem poszerzyliśmy naszą ofertę również o owsiane ciastko typu granola, które nie jest słodzone cukrem, zamiast tego zawiera miód i mnóstwo bakalii. Hot dogi w ofercie gastronomicznej na stacji stanowią jedną z najważniejszych kategorii. W Wild Bean Cafe co pewien czas proponujemy naszym klientom nowe smaki hot dogów. Wkrótce kolejne nowości w tej kategorii.

W ramach programu Payback wciąż wzmacniamy świadomość klienta, że za wszystkie produkty zakupione na stacji może zapłacić punktami. Obserwujemy, że ta forma płatności cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Najbardziej popularny sposób wykorzystywania punktów Payback przez naszych klientów to możliwość obniżenia paragonu albo zapłacenia za kawę czy hot doga w 100 proc. punktami.

Komentarz powstał na potrzeby:
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– PAŹDZIERNIK-LISTOPAD 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 08.01.2020
Aktualizacja: 08.01.2020