Shell z kolejną stacją LNG w Polsce

Udostępnij artykuł

W kwietniu br. Shell poszerzył sieć stacji LNG o Jędrzychowice. Jest to piąty z planowanych 11 punktów LNG sieci w Polsce. Nową stację jako pierwszą wyposażono w zewnętrzny terminal do realizacji płatności kartą Shell LNG Card. Dzięki temu kierowcy nie muszą wchodzić do budynku stacji, aby opłacić transakcję. Inwestując w dystrybucję skroplonego gazu ziemnego, koncern kontynuuje swoje plany rozwoju w zakresie paliw alternatywnych.

Shell LNG Jedrzychowice

Stacja LNG Shell w Jędrzychowicach

Stacja w Jędrzychowicach prowadzi działalność przy autostradzie A4. Obiekt, tak jak poprzednio otwarte stacje, mieści w sumie 70 m sześc. LNG, czyli 31,5 ton gazu. Dodatkowo w nowej placówce pojawią się terminale płatnicze. Dzięki nim kierowcy będą mogli zapłacić za tankowanie przy zewnętrznym terminalu kartą Shell LNG Card, bez konieczności podchodzenia do kasy.

– Jako Shell intensywnie inwestujemy w paliwa alternatywne. M.in. w ramach konsorcjum BioLNG EuroNet budujemy korytarz LNG od Hiszpanii po wschodnią Polskę. LNG to realna, dostępne już dzisiaj alternatywa dla ciężkiego transportu drogowego. Rozpowszechnienie tego paliwa może pomóc zredukować emisje gazów cieplarnianych pochodzących z samochodów ciężarowych nawet o 22 proc.
– mówi Piotr Kuberka, prezes zarządu Shell Polska.

Shell jest obecnie największym na świecie niezależnym producentem skroplonego gazu ziemnego, na wszystkich etapach jego pozyskiwania. Inwestycje w nowe punkty LNG to kierunek, który wpisuje się w strategię koncernu związaną z rozwojem paliw alternatywnych. LNG jako paliwo wykorzystywane przez samochody ciężarowe staj się coraz popularne na europejskim rynku.

Zmierzanie do transformacji energetycznej

Wspierając porozumienia paryskie Shell w lutym 2021 roku ogłosił strategię neutralności klimatycznej. Celem firmy jest, aby do 2050 roku stać się firmą energetyczną z zerową emisją netto.

– Chcąc osiągnąć w krótkoterminowym okresie redukcję CO2 o 6-8 proc. rozwijamy LNG i bioLNG. Paliwa te minimalizują emisje CO2, i o wiele szybciej można stworzyć do nich infrastrukturę niż w przypadku wodoru. Jest to szczególnie istotne pod kątem samochodów ciężarowych. Dla kierowców tego typu pojazdów jest to rozwiązanie, które już teraz jest dostępne.
– mówi Monika Przybysz, Cluster Manager Commercial Road Transport CEE.

Źródło: Shell Polska

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2022
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

LRDSP Raport okladka x

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 14.04.2022
Aktualizacja: 14.04.2022