Już więcej niż co trzeci Polak, który korzysta z usług stacji paliw, wybiera je z powodu miłej i profesjonalnej obsługi (39 proc.), a co czwarty (27 proc.) ze względu na wysoką jakość oferowanego paliwa – wynika z raportu IBRiS „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”.
Wśród liderów jakości obsługi są ORLEN (81 proc.), Shell (68 proc.) oraz BP (68 proc.), a paliwo najwyższej jakości według ankietowanych sprzedają: OLEN (73 proc.), Circle K (65 proc.) i Shell (60 proc.). Coraz większą rolę odgrywa także szeroki wybór produktów, które możemy kupić na stacjach.
Lider jakości obsługi w Polsce
Miła i profesjonalna obsługa to główny czynnik determinujący wybór stacji paliw. Jak wynika z raportu IBRiS, aż 81 proc. Polaków, którzy korzystają z usług stacji paliw, wskazało na wysoką jakość obsługi świadczoną przez pracowników ORLENu. To najwyższy wynik w badaniu, w którym kolejne marki: Shell i BP otrzymały po 68 proc. pozytywnych ocen, AMIC – dawniej Lukoil 44 proc., a Huzar 39 proc.
Podobnie ankietowani wypowiedzieli się w sprawie jakości oferowanego przez stacje paliwa. Najwięcej pozytywnych odpowiedzi uzyskał ORLEN (73 proc.), następnie Circle K – dawniej Statoil (65 proc.), Shell (60 proc.), Amic (28 proc.), Huzar (20 proc.) i Moya (15 proc.).
Szeroki asortyment odpowiedzią na zmiany rynkowe?
Co drugi Polak pozytywnie ocenia szeroki asortyment oferty gastronomicznej ORLENu (50 proc.), co trzeci Shella (33 proc.) i BP (31 proc.). Jednocześnie ORLEN z 38 proc. odpowiedzi jest liderem również pod względem szerokiej oferty artykułów spożywczych i innych, takich jak prasa czy zabawki. Na kolejnym miejscu plasują się Circle K i Moya z 35 proc. wskazań, Lotos i BP z 31 proc., Shell z 28 proc. Amic oraz Huzar uzyskały odpowiednio 17 proc. i 6 proc.
Jak ocenia Marcin Duma, szef ośrodka badania opinii publicznej IBRiS, stacje paliw wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, w coraz większym stopniu przeobrażają się w wielofunkcyjne punkty sprzedaży. – Zmiany społeczne oraz ograniczenie handlu w niedziele powodują, że klienci stacji oczekują oferty kompletnej, która pozwoli im w jednym miejscu zrobić zakupy do domu, zatankować samochód, odebrać przesyłkę pocztową, a także skorzystać z punktu gastronomicznego. Firmy, które rozumieją potrzeby rynku są doceniane i premiowane pozytywnymi ocenami.
Raport pt. „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce“ został opracowany przez ośrodek badania opinii publicznej IBRiS. Raport powstał na podstawie zrealizowanych w czerwcu 2019 r. przez IBRiS wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI, N=1650) oraz metody jakościowej, przy zastosowani techniki FGI.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.