[TYLKO U NAS – RAPORT 2023] Według naszej oceny rynek paliw jest dobrze zaopatrzony. Krajowe rafinerie oraz niezależni importerzy w pełni i bez zakłóceń zaspokajają konsumpcję – uważa Zbigniew Łapiński, dyrektor ds. zaopatrzenia logistyki i klientów kluczowych, członek zarządu Anwim S.A.

Ubiegły rok był czasem pełnym wyzwań dla całego rynku paliw. Branża nie zdążyła otrząsnąć się po trudnych, covidowych czasach, a musiała zmierzyć się z konsekwencjami konfliktu zbrojnego na wschodzie. Wojna na Ukrainie wpłynęła na ceny surowców, w tym ropy naftowej oraz wartość polskiej waluty. Konsekwencją tego były drastyczne wzrosty cen paliw i to pomimo wprowadzenia tarczy inflacyjnej. Drugą istotną zmianą na rynku paliw było zakończenie fuzji Orlenu z Lotosem. Akwizycja Lotosu przez Grupę Orlen wiązała się z realizacją tzw. środków zaradczych określonych przez Komisję Europejską, mających na celu ochronę konkurencji na polskim rynku paliw. Warunkiem transakcji była m.in. odsprzedaż części udziałów Rafinerii Gdańskiej, które przejęło Saudi Aramco.
LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2023
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Aktualnie, wg naszej oceny, rynek paliw jest dobrze zaopatrzony. Krajowe rafinerie oraz niezależni importerzy w pełni i bez zakłóceń zaspokajają konsumpcję. Grupa Kapitałowa Anwim jest jednym z największych partnerów handlowych krajowych producentów, jak również skutecznie rozwija kompetencje w imporcie paliw, dzięki któremu zapewniamy dywersyfikację dostaw dla naszej dynamicznie rozwijającej się sieci stacji paliw MOYA. W swoich działaniach zawsze kierujemy się bezpieczeństwem zaopatrzenia naszych partnerów, a na drugim miejscu ekonomią biznesu. Taka filozofia pozwalała nam utrzymywać ciągły i dynamiczny rozwój sieci MOYA oraz całej Grupy Kapitałowej Anwim. Jesteśmy przekonani, że tak też będzie w roku 2023 i latach kolejnych.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.