Auchan: 7 proc. zysk ze sprzedaży

Udostępnij artykuł

Przychody Auchan wyniosły 20 mld euro, wynik EBITDA wzrósł o 9,8 proc. – do 1,02 mld euro. Zysk grupy uplasował się na poziomie 248 mln euro. 46 proc. całkowitej sprzedaży. Grupa Auchan wypracowała na rynku francuskim, 25,8 proc. pochodziło z rynków Europy Zachodniej, zaś kolejne 27 proc. z Europy Centralnej i Wschodniej oraz Azji.

Nakłady inwestycyjne Auchan po sześciu miesiącach 2010 roku wyniosły 469 mln euro i były mniejsze o 25,8 proc. względem analogicznego okresu roku 2009. Inwestycje Grupy we Francji stanowiły 36 proc. wszystkich nakładów. Na rynki Europy Zachodniej przypadło 17 proc. W krajach Europy Centralnej i Wschodniej oraz Azji nakłady inwestycyjne stanowił 47 proc. wszystkich inwestycji Auchan.

Auchan posiada 21 stacji paliw w naszym kraju, a jeszcze w tym roku otworzy kolejną. W Polsce działa 139 przymarketowych stacji paliw. Liderem na tym rynku niezmiennie od wielu lat pozostaje Carrefour, który na terenie Polski prowadzi 44 stacje. Drugie miejsce zajmuje Intermarche z 28 obiektami, a trzecie – Tesco z 26 stacjami. Auchan ze stanem 21 stacji plasuje się na czwartej pozycji. Ostatnim z liczących się graczy na polskim rynku jest E. Leclerc, które posiada 10 stacji. O połowę mniej stacji własnych posiada Makro. Ponadto, do pozostałych, mniejszych sieci sklepów należy jeszcze pięć stacji paliw.