Barter zwiększył sprzedaż LPG o ponad 15 proc.

Udostępnij artykuł

Jak wynika z raportu Polskiej Organizacji Gazu Płynnego, po okresie bardzo dynamicznego wzrostu w latach 1995-2006, rynek autogazu w Polsce wszedł w fazę dojrzałą, co oznacza brak większych wzrostów, ale i załamań. Korekta nastąpiła w 2007 r.; od tego czasu do 2009 r. popyt na autogaz spadł w sumie o ok. 7 proc. W tym czasie Barter zwiększył swoją sprzedaż ilościową o 30 proc. Ta tendencja utrzymuje się również w tym roku – tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy wolumen sprzedaży autogazu wzrósł już o 15 proc. w stosunku do I półrocza 2009.

Zdaniem Dariusza Wit vel Wilk, wiceprezesa Barter SA, zwiększanie udziałów w rynku autogazu przez Barter S.A., jest rezultatem konsekwentnie wdrażanej strategii skoncentrowanej na kompleksowej obsłudze klienta.

– Barter jest dostawcą LPG dla wielu renomowanych sieci paliwowych; dziennie obsługuje ponad 400 stacji – mówi Dariusz Wit vel Wilk. – Zgodnie z życzeniem klienta, nie tylko dowozimy LPG w określonych ilościach i porze, ale także oferujemy wsparcie techniczne w obsłudze urządzeń, serwis a nawet outsourcing modułów gazowych. Mało tego – wielu naszych klientów odciążamy od obowiązku pilnowania zapasu i zamawiania autogazu, dzięki możliwości zdalnego odczytywania stanu zapasów LPG na stacjach i sterowania dostawami. Sukces rynkowy nie byłby też możliwy bez profesjonalnie przygotowanych pracowników – dodaje.

Dodatkową szansą dla Barter S.A. jest pojawienie się na rynku krajowym instalacji gazu LPG dla silników diesla. Takie instalacje są już montowane w wielu krajach, szczególnie w samochodach dostawczych, ciężarowych, maszynach budowlanych, których koszty utrzymania są istotne dla przedsiębiorców.
– Doświadczenia Australii czy Wielkiej Brytanii wskazują na prawie 30 proc. oszczędności w zużyciu ON – przekonuje Dariusz Wit vel Wilk. – Jeżeli takie instalacje przyjmą się na rynku polskim, to nastąpi renesans autogazu i kolejna faza wzrostowa.

Barter może mówić o sukcesie, bo swoją pozycję na rynku LPG budował m.in. w kryzysowym dla polskiej gospodarki 2009 roku. W tym też czasie z powodzeniem wchodził w inne segmenty branży energetycznej, takie jak import i dystrybucja węgla kamiennego. Jak zapowiada zarząd Bartera, w tym roku spółka będzie kontynuowała strategię umacniania swojej pozycji w kluczowych sferach swojej działalności – importu i dystrybucji LPG oraz węgla kamiennego.

Barter SA plasuje się w czołówce krajowych i zagranicznych importerów LPG. W ubiegłym roku spółka sprowadziła ok. 300 tys. ton gazu, tj. o ok. 20 proc. więcej niż w roku 2008. Sieć sprzedaży detalicznej LPG to ponad 100 stacji własnych i patronackich. W strukturze firmy Barter S.A. funkcjonują cztery rozlewnie gazu LPG w: Barczewie, Bydgoszczy, Kutnie i Sokółce. Barter handluje też gazem w butlach. Należy do niego kilka tysięcy punktów sprzedaży. Firma stale inwestuje: kupuje kolejne butle, powiększa flotę samochodów i cystern. Codziennie obsługuje kilkanaście tysięcy podmiotów gospodarczych w zakresie hurtowej i detalicznej sprzedaży LPG.
 

Opublikowano: 26.07.2010
Aktualizacja: 26.07.2010