Będą surowsze normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych?

Udostępnij artykuł

Nowe normy emisji CO2 dla nowych autobusów miejskich i redukcja emisji CO2 o 90% dla nowych samochodów ciężarowych to pomysł Komisji Europejskiej. Brukselscy urzędnicy proponują m.in. aby od 2030 r. wszystkie nowe autobusy miejskie były bezemisyjne.

ciezarowki autostrada

Komisja Europejska proponuje stopniowe wprowadzanie norm emisji CO2 dla wszystkich nowych pojazdów ciężkich:

  • 45% redukcji emisji od 2030 r.
  • 65% redukcji emisji od 2035 r.
  • 90% redukcji emisji od 2040 r.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2022 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Stacja Benzynowa & Convenience Store

Komisja zarekomendowała także, aby wszystkie nowe autobusy miejskie były bezemisyjne od 2030 r.

Zaostrzone normy redukcji emisji CO2 są neutralne pod względem technologicznym, jeśli chodzi o osiągnięcie wyznaczonych w nich docelowych poziomów emisji dla parku pojazdów. Docelowy zerowy poziom emisji dla parku pojazdów można osiągnąć za pomocą szeregu różnych dostępnych dziś i w przyszłości technologii. Pojazdy bezemisyjne obejmują obecnie pojazdy elektryczne o napędzie akumulatorowym, pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi i inne pojazdy napędzane wodorem, a wciąż prowadzone są prace nad kolejnymi innowacyjnymi technologiami. Pojazdy bezemisyjne i niskoemisyjne, do których zaliczają się również wysokowydajne pojazdy hybrydowe typu plug-in, mogą nadal odgrywać rolę na ścieżce transformacji – można przeczytać w komunikacie Komisji Europejskiej.

Jak informuje komisja, ciężarówki, autobusy miejskie i autobusy dalekobieżne odpowiadają za ponad 6% całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE i ponad 25% emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego. Propozycja Komisji Europejskiej została skierowana do dalszych prac legislacyjnych.

źródło: Komisja Europejska

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.