W roku bieżącym 41 proc. ankietowanych opdowedziała, że benzyna bezołowiowa 95 najlepiej spełnia ich wymagania dotyczące rodzaju paliw. Minione lata pokazały tendencję do podobnych wyborów benzyny bezołowiowej 95, rok 2009, 37, 5 proc, zaś rok 2008 – 38 proc.
Kolejnym rodzajem paliwa najchętniej kupowanego w Polsce jest olej napędowy . Z danych Moto Scan wynika, że ten rok dla ON jest najlepszy. Na wiosnę br. 23 proc. ankietowanych było zainteresowanych jego zakupem. W latach poprzednich sprzedaż wahała się od 20 do 22 proc. Kolejnymi paliwami najchętniej kupowanymi zostały odpowiednio: gaz, którego sprzedaż w 2010 wyniosła 15 proc.a w poprzednich latach odpowiednio 19 oraz 18 proc. oraz benzyna bezołowiowa 98 z wynikiem jedynie 7 proc. osiągając przy tym wynik najniższy od dwóch lat ( w roku 2009 – 9,5 proc., w roku 2008 – 9 proc.).
W Moto Scan jako metodę badawczą zastosowano badania ankietowe na reprezentatywnej próbie losowej właścicieli samochodów osobowych. Wielkość, sposób doboru i geograficzne rozproszenie próby pozwalają odnosić wyniki badania do całej populacji właścicieli samochodów osobowych.
Badanie ma charakter cykliczny i jest prowadzone dwa razy w roku (wiosna /jesień) przez firmę Qualifact. Umożliwia dzięki temu stałe śledzenie zmian i trendów rynkowych, dokonywanie porównań oraz weryfikacje rezultatów działalności w badanym okresie.
Firma Qualifact. Badania rynkowe i doradztwo została utworzona w 2006 r. przez grupę naukowców pracujących wcześniej w innych firmach badawczych. O wyjątkowości firmy decyduje zespół ludzi mających wieloletnie doświadczenia w badaniach marketingowych, badaniach naukowych oraz doradztwie gospodarczym. Dzięki interdyscyplinarności wykorzystywanej wiedzy firma może zaoferować najbardziej zaawansowane badania ilościowe i jakościowe, a także najnowsze, unikalne narzędzia analizy danych