BKF: Inwestycje zapewniają wzrost sprzedaży myjni

Udostępnij artykuł

– Od czasu postawienia pierwszej myjni wyprodukowanej przez BKF minęło już 7 lat. Ówczesny rynek różnił się znacznie od tego, który mamy w 2010 roku. Pierwsze konstrukcje również znacznie odbiegały od obecnego asortymentu – mówi Arkadiusz Gohra, kierownik działu handlowego w firmie BKF Myjnie Bezdotykowe.

– Ciągły wzrost sprzedaży wyprodukowanych urządzeń umożliwiał dokonywanie kolejnych inwestycji w kierunku poprawy jakości oraz redukcji kosztów – dodaje.

– Dla BKF Myjnie przełomowy był rok 2008, kiedy to udało się podwoić obrót firmy w stosunku do roku poprzedniego. Od tego czasu firma co roku notuje zwielokrotnienie zysku, co świadczy o wypracowanej już renomie i klasie urządzeń przez nas produkowanych – ocenia przedstawiciel BKF.

W Polsce funkcjonuje ponad cztery tysiące myjni samochodowych, z czego nieco ponad tysiąc stanowią tzw. myjnie bezdotykowe. Również około tysiąca stanowią myjnie ręczne, natomiast myjni automatycznych działa w naszym kraju dwa tysiące.

Początki firmy BKF Myjnie sięgają roku 1990, kiedy to w ramach firmy BKF Fedorowicz powstał dział zajmujący się urządzeniami do mycia bezdotykowego. W 2006 roku dział ten przekształcił się w niezależną spółkę BKF Myjnie, zorientowaną na produkcję i dystrybucję myjni bezdotykowych na terenie Polski i poza jej granicami. Restrukturyzacja umożliwiła firmie dalszą ekspansję na rynku mycia bezdotykowego.

W 2008 roku firma zanotowała bardzo duży wzrost obrotów, które zostały podwojone, w tym samym roku rozpoczęto inwestycje w infrastrukturę produkcyjną oraz prace nad gruntowną reorganizacją działu projektowego.

Na początku 2009 roku został uruchomiony nowy dział projektowy, oparty głównie na najzdolniejszych absolwentach Politechniki Szczecińskiej. Na rynek wprowadzono urządzenia z szeregiem innowacji, w tym z autorskim systemem kontroli poprzez Internet, systemem dozowania chemii, systemem mycia 5+, czy z systemem oczyszczania wody. Dzięki tym nowatorskim rozwiązaniom, dobremu stosunkowi ceny do jakości oraz sprawnemu działowi handlowemu, po raz kolejny odnotowano znaczne zwiększenie sprzedaży.

2010 rok rozpoczął się od otrzymania od Unii Europejskiej dofinansowania na planowane inwestycje, w skład których wchodzą: zakup nowych maszyn i urządzeń, szkolenia dla pracowników, modernizacja hali produkcyjnej. Inwestycje te mają na celu przyspieszenie produkcji, obniżenie cen oraz – co najważniejsze – dalsze polepszanie jakości naszych myjni.