Burn zwiększa sprzedaż na stacjach

Udostępnij artykuł

– W pierwszym półroczu 2010 roku sprzedaż napojów zwiększyła się o prawie osiem procent, a wzrost ten był sterowany głównie zwiększoną sprzedażą właśnie napojów energetycznych i wody mineralnej. Niemniej jednak wzrost sprzedaży widoczny jest w całym asortymencie napojowym – potwierdza Maciej Rzentarzewski ekspert firmy Nielsen.

Cała wartość sprzedaży koszyka dóbr FMCG (Fast Moving Consumer Goods) na stacjach benzynowych w Polsce w minionym roku wyniosła ponad 3 mld złotych. Produkty takie jak alkohol i papierosy niezmiennie od wielu lat cieszą się największym zainteresowaniem w strukturze koszyka FMCG. Eksperci zgodnie twierdzą, że jest to ewidentny skutek czynnika uzależniającego obu tych produktów. Producenci napojów powinni cieszyć się więc z tak wysoko ulokowanej pozycji. Mianowicie, na stacjach sieciowych w miesiącach od stycznia do kwietnia 2010 roku napoje znalazły się zaraz za wspomnianymi wcześniej używkami, osiągając wynik 14 procentowy przez dwa następujące po sobie lata. Trochę lepiej wyglądała sytuacja na stacjach niezależnych, gdzie w pierwszych czterech miesiącach br. udział napojów w strukturze koszyka FMCG wyniósł 15 procent, zaś w roku poprzednim jedyne 11 procent. Jak widać z danych opublikowanych przez firmę Nielsen, sprzedaż napojów na stacjach benzynowych jest ważnym elementem handlu produktami FMCG. Każda osoba prowadząca stację nie powinna więc zapomnieć, że sprzedaż pozapaliwowa jest istotnym kanałem dystrybucji napojów