Ponadto sieć hipermarketów zastanawia się nad dalszym rozwojem swoje sieci. – Oczywiście w przypadku korzystnych lokalizacji, firma będzie ewentualnie rozpatrywać otwarcia kolejnych stacji – dodaje przedstawicielka Carrefour.
– Tworzenie przymarketowych stacji paliw przez Carrefour Polska stanowi odpowiedź na oczekiwania konsumentów, którzy przy okazji robienia zakupów mogą zatankować. Nasze stacje oferują najwyższej jakości paliwa w bardzo konkurencyjnych cenach, a ponieważ są one zwykle najniższe w danej okolicy, stanowią realną konkurencję na detalicznym rynku paliw – dodaje.
Miniony rok upłynął pod znakiem stagnacji w segmencie sklepowych sieciach stacji benzynowych. Zgodnie z danymi Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego w 2009 r. liczba wszystkich stacji przymarketowych w Polsce zwiększyła się zaledwie o siedem obiektów.
Wśród stacji przymarketowych liderem nadal pozostaje Carrefour, choć w ciągu minionych 12 miesięcy liczba jego stacji benzynowych nie zmieniła się. Stosunkowo duża liczbą stacji dysponuje również Tesco, który dysponuje 24 stacjami (bez zmian w porównaniu z końcem 2008 r.) Sieci Intermarche udało się nieznacznie powiększyć liczbę stacji z 19 do 22, a Auchan z 19 do 20. Liczba stacji E. Leclerc powiększyła się z 8 do 10, a makro z 4 do 5.
W Polsce funkcjonuje obecnie 6 710 stacji paliw – wynika z danych POPiHN za I kwartał 2010 r. To o 16 mniej niż pod koniec ubiegłego roku. Według POPiHN liczba stacji w Polsce spada nieustannie od 2007 roku, kiedy to w naszym kraju było 6 904 stacji.