Co piąty energetyk kupowany jest na stacji

Udostępnij artykuł

Badnia firmy Nielsen przeprowadzone za rok 2009, wykazały, że udział stacji benzynowych w sprzedaży napojów energetycznych jest najwyższy, jeżeli chodzi o napoje liczone łącznie. W tym kanale sprzedaży w kategorii napoje, zaraz za napojami energetycznymi znajduje się Ice Tea z wynikiem 8,8 proc, za nią z nieweilką stratą plasują się napoje gazowane – 5,1 proc., i odpowednio za nimi woda mineralna – 2,1 proc. udziału w sprzedaży na stacjach i na końcu znajdują się soki owocowe z wynikiem 1,8 proc.

Napoje energetyczne sprzedają się niewiele lepiej na stacjach sieciowych (4,9 proc.) niż na stacjach niezależnych (4,0 proc.). Jeżeli chodzi o inne napoje na stacjach sieciowych to odpowednio sprzedają się: napoje gazowane, soki owocowe, woda mineralna a na ostatnim miejscu możemy znaleźć Ice Tea. Podobnie sytuacja wygląda na stacjach niezależnych z tą jednak różnicą, iż na pierwszym miejscu w sprzedaży napojów znajdują się napoje gazowane, a kolejne miejsca wyglądają tak samo jak na stacjach  sieciowych.

Spółka Nielsen jest wiodącym globalnym dostawcą badań marketingowych, systemów i narzędzi analitycznych wraz z profesjonalnym wsparciem i obsługą klienta. Głównym celem jest ułatwienie klientom lepszego zrozumienia rynku i osiągnięcia tym samym sukcesu na skalę światową. Klientami Nielsena są praktycznie wszyscy czołowi producenci oraz detaliści działający na rynku dóbr konsumpcyjnych, jak również firmy oferujące konsumentom innego typu produkty czy usługi.

Klienci wykorzystują usługi firmy do określenia swojej pozycji rynkowej, analizy dynamiki rynku, rozwiązywania problemów marketingowych i sprzedażowych, oraz do identyfikacji możliwości wzrostu.