Commercial Director, SCM: Wzrost znaczenia zamówień online i dostaw

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Rynek gastronomiczny w Polsce jest w dynamicznej fazie rozwoju, na którą wpływają zarówno globalne trendy, jak i specyficzne warunki lokalne. Kluczowe trendy, takie jak rozwój zamówień online, rosnące zainteresowanie zdrową i ekologiczną żywnością, wpływ technologii na branżę oraz rozwój casual dining, kształtują przyszłość tego sektora – mówi Commercial Director, SCM Robert Padiasek.

padiasek robert raport stacje paliw sprzedaz detaliczna tylko u nas

Wzrost znaczenia zamówień online i dostaw

Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na rozwój sektora do­staw jedzenia. Restauracje, które przetrwały trudny okres lock­downu, w dużej mierze zawdzię­czają to możliwości oferowania jedzenia na wynos i dostaw. Plat­formy takie jak Pyszne.pl, Uber Eats, Glovo, a także mniejsze, lo­kalne inicjatywy zyskały na po­pularności. Restauracje inwestują w rozbudowę swoich systemów zamówień online, integrując je z własnymi stronami interneto­wymi i aplikacjami mobilnymi, aby zmniejszyć zależność od zewnętrznych platform dostaw­czych i obniżyć koszty prowizji.

Zwiększone zainteresowanie zdrową i ekologiczną żywnością

Świadomość zdrowotna Polaków rośnie, co przekłada się na zwięk­szone zainteresowanie zdrową żywnością. Restauracje zaczynają oferować bardziej zróżnicowane menu, zawierające opcje wegań­skie, wegetariańskie, bezgluteno­we oraz dania przygotowywane z ekologicznych składników. Lo­kale współpracują z lokalnymi rolnikami i producentami, aby za­pewnić świeże i wysokiej jakości produkty. Powstają także nowe koncepcje gastronomiczne, ta­kie jak bary sałatkowe, smoothie bary czy restauracje typu farm­-to-table, które koncentrują się na zdrowym odżywianiu.

Technologia w służbie gastronomii

Wdrażanie nowoczesnych tech­nologii jest kluczowe dla popra­wy efektywności operacyjnej i zwiększenia zadowolenia klien­tów. Systemy POS (Point of Sale) z funkcjami analizowania danych sprzedażowych, zarządzania za­pasami i programami lojalno­ściowymi, pomagają właścicie­lom restauracji w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji biz­nesowych. Aplikacje do rezerwa­cji stolików, takie jak Booksy czy OpenTable, ułatwiają zarządzanie rezerwacjami i zmniejszają ryzy­ko przestojów w obsłudze klien­tów. Automatyzacja zamówień i płatności, np. poprzez aplikacje mobilne lub kioski samoobsługo­we, przyczynia się do zwiększenia wygody klientów i zmniejszenia kosztów pracy.

Kultura kulinarna i edukacja

Zainteresowanie gotowaniem….

* pełną wypowiedź Roberta Padiaska publikujemy w:

obraz

RAPORT 2024. Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM, pełnym wydaniem <<

Stacje Paliw Sprzedaż Detaliczna RAPORT petrolnet

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.