Coraz więcej gastronomii przy stacjach

Udostępnij artykuł

Mc Donald’s w 2009 roku otworzył 17 nowych placówek, z czego większość to lokale w systemie McDrive. Mimo kryzysu McDonald’s nie rezygnuje z ambitnych planów ekspansji i w ciągu najbliższych 3 lat planuje zwiększyć ogólną liczbę placówek o połowę – czytamy w raporcie wydawnictwa PMR Publications. –

Strategia sieci przewiduje otwieranie nowych placówek przy stacjach paliw i autostradach. Koncern podpisał na przykład umowę o współpracy z siecią stacji Lotos, przy której powstanie 6 punktów sieci fast food. W ramach tej współpracy w lutym 2010 powstały dwa nowe lokale typu McDrive przy autostradzie A2.

Rękawicę podnosi także firma Impel, która w 2009 roku rozpoczęła współpracę ze spółką Autogrill. W efekcie powstała spółka joint venture, której głównym obszarem działania jest organizacja restauracji na stacjach paliw przy autostradach. Autogrill przejął od firmy Impel Catering kilka restauracji przy stacjach Orlenu, a swój rozwój rozpoczyna od poszukiwań nowych partnerów. Firma podpisała już umowę o współpracy z Shell Polska. Zgodnie z treścią dokumentu Autogrill będzie operatorem restauracji przy stacjach, które Shell uruchomi na trasach autostradowych.

Eksperci przewidują, że starcie gigantów rynku może przynieść korzyści dla kierowców. Gdy walka na dobre się rozpęta w pierwszym szeregu staną promocje i obniżki. Jednak to z biegiem czasu może przekształcić się w wojnę cenową, z której nawet zwycięzca nie zawsze wychodzi cało. Obniżka cen nie obejmie tylko cen żywności, ale również paliw, bowiem kierowcy chętniej zatankują, a przy okazji zjedzą, tam gdzie paliwo będzie tańsze.