Coraz więcej stacji “przymarketowych”

Udostępnij artykuł

Liderem na rynku stacji "przymarketowych" jest niezmiennie Carrefour z 44 obiektami. Kolejne miejsce Tesco z 26 obiektami. Tuż za nim jest sieć Intermarche, w ramach której działa 25 stacji. Następna pod względem wielkości jest sieć Auchan, do której należy 20 obiektów. Zdecydowanie mniejsza jest sieć E. Leclerc, w ramach której funkcjonuje tylko 10 stacji.

Sieci "przymarketowe" mają niewielki udział w polskim runku – stanowią one zaledwie nieco 2 proc. wszystkich stacji w naszym kraj, jednak zdaniem specjalistów segment ten będzie się rozwijał.

– Rynek stacji przymarketowych jest bez wątpienia bardzo perspektywiczny i atrakcyjny, dlatego Carrefour Polska planuje utrzymać na nim ugruntowaną pozycję, nadal oferując paliwa w najniższych cenach – poinformowała Maria Cieślikowska, Dyrektor ds. PR i Komunikacji Zewnętrznej Carrefour Polska.

W Polsce funkcjonuje obecnie 6 710 stacji paliw – wynika z danych POPiHN za I kwartał 2010 r. To o 16 mniej niż pod koniec ubiegłego roku. Według POPiHN liczba stacji w Polsce spada nieustannie od 2007 roku, kiedy to w naszym kraju było 6 904 stacji.

Niezmiennie liderem pod względem liczby stacji pozostaje PKN Orlen. Koncern posiadał na zakończenie pierwszego kwartału 2010 roku 1679 obiektów, z czego 436 działało pod marką Bliska. Na drugim miejscu, jeżeli chodzi o wielkość sieci, znajduje się koncern BP. Miał on jednak kilkukrotnie mniej stacji niż Orlen – według POPiHN brytyjski koncern prowadzi w naszym kraju 386 stacji.

Według statystyk tuż za BP znajduje się Shell. Koncern posiada na koniec marca 2010 r. 384 stacje. Kolejne miejsce, a zarazem drugie wśród polskich firm paliwowych zajmuje Grupa Lotos. Do sieci gdańskiego koncernu, według POPiHN należy 313 stacji.

Ostatnim z dużych graczy na polskim rynku jest Statoil. Norweski koncern prowadzi obecnie w naszym kraju 296 stacji paliw.