[TYLKO U NAS] Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR (Corporate Social Responsibility), to podejście zakładające, że firmy – poza generowaniem zysków – mają także obowiązek dbać o społeczeństwo, środowisko i dobrostan swoich pracowników. W sektorze stacji paliw, który dla wielu Polaków stanowi codzienny punkt styku z marką, CSR zyskuje szczególne znaczenie. To właśnie w tych miejscach kwestie środowiskowe, edukacyjne i społeczne mogą być realizowane nie tylko deklaratywnie, ale realnie i lokalnie.

Od ponad dwóch dekad widać rosnącą świadomość sieci paliwowych w tym zakresie. Przykładem może być bp, które swoje działania CSR rozpoczęło już w okolicach 1997 roku. Warto zaznaczyć, że ciągu tych lat zmieniło się nie tyle pojęcie CSR, co jego rozumienie – dziś to strategiczne podejście do relacji ze wszystkimi interesariuszami: klientami, społecznościami lokalnymi, pracownikami i środowiskiem. Do działań CSRowych można dołączyć także współpracę z uczelniami – przykładem niech będzie Grupa Muszkieterów, właściciel stacji paliw funkcjonujących przy supermarketach Intermarché. Działania tej grupy realizowane są m.in. poprzez Fundację Muszkieterów, która od lat wspiera lokalne społeczności w całej Polsce. Co więcej, Grupa angażuje się także we współpracę z uczelniami – przykładem jest ShopLab na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, gdzie bada się m.in. zachowania zakupowe konsumentów. Te badania można skutecznie adaptować również na grunt sprzedaży pozapaliwowej na stacjach. Pisząc o dobrostanie pracowników, warto podkreślić działania typu „Kobieta z Energią” (Grupa Unimot), które wspierają rozwój zawodowy kobiet i wpływają na kulturę organizacyjną firmy. Grupa Unimot to także przykład organizacji, która publikuje wartościowe, szczegółowe raporty ESG. Spółki takie jak…*
* przeczytaj bezpłatnie dalszą część artykułu – KLIKNIJ W OKŁADKĘ
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.