Do czego służy NOXy® AdBlue® i jak powstaje?

Udostępnij artykuł
Największy koncern chemiczny w Polsce to Grupa Azoty. Jest to także lider rynku produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, zajmując drugą pozycję w Unii Europejskiej. Oprócz wielu produktów wykorzystywanych w różnych branżach Grupa od 15 lat dostarcza na rynek NOXy® AdBlue®. Jest on niezbędny do redukcji spalin i używa się go jako reagenta w katalizatorach. Dzięki temu ograniczona jest emisja szkodliwych tlenków azotu (NOx) do atmosfery.
Najwyższa jakość produkcji potwierdzona certyfikatem

Dlaczego NOXy® AdBlue® jest tak popularny i najczęściej wybierany przez odbiorców? Przez jego wysoką jakość produkcji. Potwierdza ją norma ISO 22241, która poświadcza wysoki poziom bezpieczeństwa użytkowania. Jednak warto przyjrzeć się temu, w jaki sposób to osiągnięto. Produkcja NOXy® AdBlue® jest procesem prostym, który odbywa się bezpośrednio w instalacji. Na początku z gazu otrzymuje się amoniak, który ostatecznie przekształca się w wodny roztwór mocznika, czyli NOXy® AdBlue®. Jednolita produkcja z surowca w postaci płynnej powoduje, że w trakcie korzystania z preparatu nie dochodzi do zjawiska zbrylenia. Warto dodać, że Grupa Azoty jest niezależnym producentem. Oznacza to, że do wytwarzania NOXy® AdBlue® nie potrzebuje współpracy z zagranicznymi dostawcami, a cała produkcja odbywa się w trzech zakładach na terenie Polski. Dzięki temu nawet gdy jeden z nich ma postój, to pewność dostaw nie jest zakłócona.

Kontrola jakości NOXy® AdBlue® dla gwarancji bezpiecznej pracy

Codziennie zakłady Grupy Azoty produkują kilka milionów litrów NOXy® AdBlue®. Żadna partia nie mogłaby trafić na rynek bez drobiazgowej kontroli. Zapewniają ją nowoczesne laboratoria, które nieustannie kontrolują jakość produktu. Zgodnie z zasadą normy ISO 22241 nie ma mowy o wypuszczeniu z fabryki zanieczyszczonego NOXy® AdBlue®, co czyni go niezwykle bezpiecznym w użytkowaniu.

Tani AdBlue® – ryzyko awarii systemu SCR

Oprócz NOXy® AdBlue® dającego gwarancję jakości na Polskim rynku dostępne są jego tanie zamienniki. Pochodzą one zza wschodniej granicy i są dostarczane w postaci stałej. Następnie bryły takiego mocznika poddaje się procesowi blendowania, czyli rozpuszczania w wodzie. Całość produkcji taniego AdBlue® jest tańsza, a cena dla odbiorcy niższa, ale ma to swoje wady. Taki AdBlue® pochodzący od pół(producentów) ma duże tendencje do zbrylania się. Dostępnych jest wiele dowodów, że tak przygotowany AdBlue® powoduje obniżenie żywotności systemów SCR. Czujniki SCR informują jedynie o ilości AdBlue® potrzebnej do redukcji spalin, a nie o jego konsystencji. Oznacza to, że preparat tani, o niskiej jakości powoduje zapychanie filtrów paliwa, ich uszkodzenia, a także awarie całych układów paliwowych.

Powyższa sytuacja jest zmorą każdego właściciela floty transportowej. Posiadając wiele ciężarówek, nie ma mowy o ich uziemieniu, które powstało w wyniku zbrylenia AdBlue®. Powoduje to utratę zdolności operacyjnych, zleceń, a także naraża firmę na ogromne koszty napraw zepsutych podzespołów. Doskonale widać więc, że początkowa oszczędność na zakupie AdBlue®, wcale nie oznacza zysku. Przeciwnie, wybierając produkt bez certyfikatu, powstaje duże ryzyko poważnych strat finansowych.

Pewność dostaw NOXy®  AdBlue® dla każdego

Grupa Azoty jest nie tylko niezależna od zagranicznych dostawców, ale i posiada własną sieć dystrybucji. Za nieprzerwane dostawy NOXy® AdBlue® odpowiada flota 80 cystern z certyfikowanymi systemami wydawczymi. Dzięki nim preparat trafia do największych sieci paliw oraz wybranych punktów dystrybucyjnych. Dla zapewnienia sprawnego działania firm transportowych taki model sprzedaży NOXy® AdBlue® jest najlepszy i oferuje największe bezpieczeństwo. Prowadząc firmę transportową, należy pamiętać, by wybierać produkty wysokiej jakości, które działają bez zarzutu. Takim jest NOXy® AdBlue®, którego gwarancja bezpieczeństwa pochodzi od największego koncernu chemicznego w Polsce.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.