Dobre perspektywy dla stacji autostradowych

Udostępnij artykuł

Pod koniec 2008 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na budowę i obsługę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) przy autostradach A2 i A4. Pod koniec 2009 roku Shell oraz Grupa Lotos uruchomiły pierwsze stacje w ramach tego kontraktu. Firmy, które otrzymały prawo realizacji inwestycji zadeklarowały, że większość nowych stacji ruszy na początku 2010 roku. W tym samym okresie GDDKiA ma w planach ogłoszenie przetargów na kolejną partię stacji paliw sąsiadującymi z autostradami i drogami szybkiego ruchu. Nowe odcinki autostrad uruchamiane będą również przez koncesjonariuszy prywatnych. -Perspektywy dla rynku stacji autostradowych są więc dobre, a każdy obiekt, który uda się zrealizować przynosić będzie istotne zyski dla operatora. Jednocześnie powstanie stacji przy autostradach na pewno spowoduje zawirowania na dotychczasowym rynku stacji. Istotnie zmienią się miejsca tankowania pojazdów, co może doprowadzić do tego, iż część stacji operujących w dzisiejszych lokalizacjach przestanie przynosić zyski i podzieli los stacji, które dziś są zamykane – przewidują eksperci z POPiHN.