Dyrektor Amic: Optymalizowaliśmy koszty prowadzenia biznesu

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2022] Minione ostatnie 12 miesięcy to czas wielu nowych, niespotykanych do tej pory wyzwań, z którymi musiała mierzyć się cała branża paliwowa, w tym nasza spółka Amic Polska. – pisze na łamach publikacji „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2022” Krzysztof Zwierzycki, dyrektor operacyjny Amic Energy w Polsce.

Krzysztof Zwierzycki Stacje Paliw Sprzedaz Detaliczna RAPORT

Wpływ wojny na rynek

Najistotniejszym wydarzeniem, które doprowadziło do zawirowań na rynku paliwowym, było rozpoczęcie wojny w Ukrainie. Podobnie jak cały cywilizowany świat, potępiamy ten barbarzyński atak. Jednocześnie był on dla nas impulsem do podjęcia natychmiastowych działań mających na celu wsparcie uchodźców oraz osób mieszkających na terenie objętymi działaniami wojennymi.

Udzielaliśmy pomocy w różnych formach: darmowe tankowania pojazdów udzielających wsparcia Ukraińcom, pomoc finansowa dla osób narodowości ukraińskiej pracujących na naszych stacjach, posiłki z naszego konceptu Subway dla uchodźców, przekazanie środków higienicznych, zorganizowanie miejsc noclegowych oraz punkty z programu lojalnościowego Amic Club przekazywane dla Polskiej Organizacji Humanitarnej „SOS Ukraina”, Fundacji Ocalenie, PCK – to tylko część naszych działań.

Dzień rozpoczęcia działań wojennych, wygenerował niespotykane do tej pory zapotrzebowanie na paliwa, co w konsekwencji doprowadziło nawet do pojedynczych przestojów sprzedaży niektórych produktów na poszczególnych stacjach. Podobnie jak cały rynek paliwowy w Polsce, mierzyliśmy się w tym okresie z olbrzymim wyzwaniem logistycznym, aby zapewnić ciągłość sprzedaży paliw na stacjach.

Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim osobom zajmującym się logistyką, naszemu przewoźnikowi paliw – firmie Klacska, jak również pracownikom terenowym, Operatorom oraz Sprzedawcom, za nieustanny monitoring poziomu produktów, bieżące reagowanie na pojawiające się zagrożenie przestoju sprzedaży oraz pomoc klientom w sprawnym tankowaniu pojazdów. Nasza Spółka pod koniec lutego i w marcu, osiągnęła najwyższe wyniki dziennej sprzedaży paliw w historii. Aczkolwiek biorąc pod uwagę genezę tej sytuacji, takie rekordy nie są źródłem specjalnej satysfakcji.

Popyt na paliwa

Ze względu na specyfikę rozlokowania sieci naszych stacji paliw, w mniejszym stopniu byliśmy beneficjentami znacznego wzrostu popytu na paliwa, jaki wystąpił na wschodzie Polski oraz na stacjach przygranicznych. Dodatkowym czynnikiem, który wpłynął na mniejszy popyt, jest rosnąca w Polsce inflacja. Ze względu na wyższe koszty życia, Klienci przy wysokich cenach paliw (wynikających między innymi z ceny ropy na rynku i bardzo wysokiego kursu dolara) zmniejszyli częstotliwość używania pojazdów osobowych. Nie da się ukryć, że pod względem wolumenu sprzedaży paliw, minione miesiące nie są dla nas satysfakcjonujące.

Koszty prowadzenia biznesu

Druga połowa poprzedniego roku, ze względu na kontynuację dużej ilości zachorowań i obostrzeń pandemicznymi, wymagała od nas działań optymalizujących koszty prowadzenia biznesu, jak również dalszej intensywnej pracy ukierunkowanej na lojalizację Klientów oraz pozyskiwaniem nowych. Prowadziliśmy szeroką akcję informacyjną o naszej sztandarowej promocji „Środotankowanie”, a także rozszerzaliśmy ofertę promocyjną dla kierowców samochodów ciężarowych. Dzięki rozwojowi naszego programu lojalnościowego Amic Club, już planujemy następne działania aktywizujące, które powinny spotkać się z uznaniem naszych Klientów.

Modernizacja sieci i usług Amic

Dwanaście ostatnich miesięcy, wykorzystaliśmy na dalszą modernizację naszych stacji oraz rozwój oferty. Przeprowadziliśmy kompleksowe przebudowy kolejnych 10 lokalizacji, połączone z wdrożeniem konceptu Subway na części z nich. Jesteśmy największym franczyzobiorcą w Polsce tej znanej na całym świecie marki. Niedawno świętowaliśmy otwarcie naszej 50-tej restauracji Subway na stacji w Gliwicach, a już niebawem planujemy fetę z okazji otwarcia 60-tej lokalizacji z tym logo.

Ważnym momentem w rozwoju naszej oferty było wdrożenie karty flotowej Amic Business Card (ABC). To rozwiązanie, oferujące atrakcyjne rabaty na paliwo, pozwoliło nam pozyskać nowych klientów biznesowych. Dodatkowo, zautomatyzowaliśmy rejestrację firm, przy użyciu tabletów znajdujących się na stacjach, co znacznie usprawniło cały proces od momentu zainteresowania Klienta do otrzymania karty gotowej do użycia. Każda osoba prowadząca działalność gospodarczą może otrzymać atrakcyjne rabaty przy minimum formalności oraz braku weryfikacji zdolności kredytowej.

Podsumowanie

Można się spodziewać, że kolejne miesiące będą co najmniej ciekawe dla naszej branży. Dla rynku paliwowego sporym wyzwaniem może być wejście w życie sankcji na ropę, LPG i paliwa z Rosji.

Nie bez znaczenia będzie również sytuacja gospodarcza w kraju. A to zapewne tylko część z tego, z czym przyjdzie się nam mierzyć.

Źródło: „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2022” (wydawca: BROG B2B)

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2022 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Stacja Benzynowa Bogdan Kucharski wrzesien pazdziernik

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.