Dyrektor Anwim: Planujemy dalsze wzrosty i rozwój sieci

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] 2020 rok był wyjątkowy ze względu na pandemię COVID-19. Sytuacja na rynkach paliw w pierwszym półroczu była niestabilna. W wyniku lockdownu gwałtownie spadł popyt na paliwa, dodatkowo mieliśmy do czynienia z kryzysem na linii państwa OPEC – Rosja w kwestii zmniejszenia produkcji ropy naftowej. Wszystko to doprowadziło do rekordowo niskich cen na giełdach, a w pewnym momencie doszło do bezprecedensowej sytuacji, gdy cena za baryłkę była ujemna – pisze na łamach Liderzy Rynku – Dostawcy dla stacji paliw – RAPORT 2021 Zbigniew Łapiński, dyrektor ds. zaopatrzenia logistyki i klientów kluczowych, członek zarządu z Anwim.

Pomimo tego oraz znacznych spadków w sprzedaży na stacjach w Polsce sytuacja na rynku dostaw była stabilna. Dwóch krajowych producentów zapewnia bieżące zaopatrzenie rynku wewnętrznego w paliwa na dotychczasowym poziomie, czyli w pełni zaspokajając potrzeby na benzyny i w około ¾ na olej napędowy. Podobnie, jak przez wiele ostatnich lat, niedobór diesla rekompensowany jest poprzez import.

Jako Grupa Kapitałowa chcemy mieć swój udział w bilansowaniu rynku. Dlatego też rozwijamy nasze kompetencje realizując import poprzez naszą spółkę córkę ESPPOL Trade. Nasze możliwości pozwalają nam istotnie zwiększyć wolumeny w stosunku do roku 2020. Ilości paliw, jakie ostatecznie sprowadzimy zza granicy w roku 2021, uzależnione będą przede wszystkim od ekonomiki importu.

Pomimo dużej niestabilności i istotnych spadków sprzedaży, rok 2020 uznajemy za udany. Jesteśmy zadowoleni z wyników i z tego jak poradziliśmy sobie z licznymi wyzwaniami, jakie były przed nami. Podpisaliśmy umowę z BM Reflex na przejęcie sieci samoobsługowych stacji eMila, zmieniła się także struktura właścicielska w Anwim. Planujemy dalsze wzrosty i rozwój sieci stacji paliw. Do końca 2024 r. chcemy mieć ich minimum 500. Jeżeli chodzi o rynek – spodziewamy się, że będzie się stabilizował i powoli odbudowywał, oczywiście pod warunkiem, że pandemia będzie w odwrocie, na co mamy nadzieję. Przed nami cały czas kwestia połączenia PKN Orlen z Lotosem. Nie wiemy, czy ostatecznie w 2021 r. do niej dojdzie. Jeżeli tak się jednak stanie, na naszym rynku może dojść do istotnych zmian.

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2021
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.