Dyrektor Avia: Kluczem do sukcesu jest elastyczność

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Od kilku lat obserwujemy na rynku poszerzanie się składowych oferty franczyzowej, a wynika to z faktu, że franczyzobiorcy oczekują coraz większego wsparcia. Znana marka to już aktualnie za mało, aby skłonić potencjalnego partnera do podpisania nowej umowy – pisze na łamach Liderzy Rynku – Dostawcy dla stacji paliw – RAPORT 2021 Paweł Gniazdowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Avia.

Pierwsza połowa 2020 roku to z pewnością okres, w którym rozwój sieci stacji paliw na zasadach franczyzy mocno wyhamował. Powodem był oczywiście wybuch pandemii COVID-19, która wpłynęła na niepewność właścicieli niezależnych stacji co do dalszych losów rynku paliwowego. Niepewność ta powstrzymywała ich przez pewien czas przed podejmowaniem ważnych biznesowych decyzji. Na szczęście dla segmentu stacyjnego, w kolejnych miesiącach pojawiły się bardzo dobre marże detaliczne na paliwach, co uspokoiło właścicieli stacji i pod koniec II kwartału mogliśmy powrócić do naszych działań w obszarze franczyzy. Zaowocowało to dziewięcioma nowymi obiektami franczyzowymi w sieci Avia w 2020 roku.

Od kilku lat obserwujemy na rynku poszerzanie się składowych oferty franczyzowej, a wynika to z faktu, że franczyzobiorcy oczekują coraz większego wsparcia. Znana marka to już aktualnie za mało, aby skłonić potencjalnego partnera do podpisania nowej umowy. W chwili obecnej bardzo ważną rolę odgrywają narzędzia, które pozwolą franczyzobiorcy dalej rozwijać swój biznes i wchodzić na zupełnie nowe poziomy sprzedaży. Avia Polska poza znaną europejską marką i bardzo dobrą ofertą paliwową, dla swoich partnerów franczyzowych wdrożyła zupełnie nowy koncept sklepowy pod nazwą Eat&Go. Dziś już wiemy, że był to strzał w dziesiątkę. Nasz koncept został bardzo pozytywnie odebrany przez naszych klientów, a także obecnych i nowych partnerów. Wierzymy, że dzięki nowemu konceptowi sklepowemu Eat&Go, który dalej będziemy rozwijać oraz zwiększaniu intensywności działań promocyjno-reklamowych, będziemy skutecznie zwiększać nasz udział w rynku.

Trudno jednoznacznie wskazać konkretny kierunek rozwoju franczyzy stacji paliw w Polsce w 2021 roku. Według nas rynek franczyzy bardzo dynamicznie się zmienia, dlatego też trzeba do rozmów z potencjalnymi franczyzobiorcami podchodzić nieszablonowo. Dzisiaj kluczem do sukcesu jest elastyczność. Nasza oferta ciągle jest ulepszana, bardzo mocno przyglądamy się działaniom konkurencji i staramy na bieżąco reagować na to, co się dzieje na rynku. Istotne nowości w roku 2021 to z pewnością wdrożenie naszej własnej karty flotowej, jest to kolejny element naszej oferty, którym będziemy chcieli wesprzeć naszych partnerów, oczywiście poprzez dostarczenie nowego wolumenu za pomocą karty Avia.

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2021
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.