Dyrektor Avia: Systematycznie wdrażamy nasz koncept sklepu

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Trendy konsumpcyjne na rynku wskazują na zwiększanie się różnorodności produktów. Dlatego my również rozszerzamy swoją ofertę o produkty zdrowe, dietetyczne i ekologiczne. Przewidujemy, że i w tym zakresie oferta dostawców będzie również sukcesywnie zwiększana.– pisze na łamach publikacji „Liderzy Rynku – dostawcy dla stacji paliw – Raport 2022” Agnieszka Czapska, dyrektor ds. sprzedaży pozapaliwowej sieci Avia, Grupa Unimot.

Agnieszka Czapska Avia

Sytuacja na rynku

Konkurencja na rynku dostawców produktów pozapaliwowych dla sieci stacji paliw jest cały czas bardzo duża. To korzystnie wpływa zarówno na zakres oferty, jak i atrakcyjność cenową. Dostawcy rozwijają również swoją flotę i usprawniają logistykę, żeby wychodzić naprzeciw potrzebom sieci handlowych, w tym sieci paliwowych, i jak najbardziej kompleksowo i profesjonalnie je obsługiwać.

Sieć stacji paliw Avia, zarządzana przez Grupę Unimot, składa się już z ponad 85 obiektów. Są zlokalizowane na terenie całej Polski. Zarówno w dużych miastach, przy głównych drogach krajowych i wojewódzkich, jak i w małych i bardzo małych miejscowościach. Dlatego przy wyborze naszych dostawców bierzemy pod uwagę ich zasięg oraz kompleksowość i zakres oferty. Oczywiście bardzo dużą wagę przywiązujemy także do jakości oferowanych produktów oraz ich ceny.

Trendy konsumpcyjne na rynku wskazują na zwiększanie się różnorodności produktów. Dlatego my również rozszerzamy swoją ofertę o produkty zdrowe, dietetyczne i ekologiczne. Przewidujemy, że i w tym zakresie oferta dostawców będzie również sukcesywnie zwiększana.

Plany Avia

Systematycznie wdrażamy na stacjach własnych i partnerskich nasz koncept sklepu Eat&Go. Naszą ofertę gastronomiczną rozszerzamy tak, by nieustannie wychodzić naprzeciw potrzebom klientów. Stawiamy nie tylko na hot dogi i kawę, ale także zróżnicowaną ofertę przekąsek świeżych ready-to-go, takich jak zapiekanki, kanapki czy wrapy, a także przekąski do kawy – m.in. muffiny, ciastka fit z ziarnami, czy produkty wegetariańskie. Cały czas rozwijamy także ofertę hot dogów i proponujemy klientom nowe smaki, zarówno parówek, jak i sosów.

Nawiązaliśmy także współpracę z siecią Spar, co w sytuacji zaostrzenia przepisów związanych z handlem w niedzielę jest jeszcze bardziej perspektywiczne. Otworzyliśmy na stacjach Avia już cztery sklepy Spar Express, a w najbliższym czasie planujemy otwarcie kolejnych sklepów.

Oferta tych sklepów rozszerzona jest m.in. o szeroko pojęty asortyment spożywczy, w tym nabiał, dania gotowe, pieczywo z własnego wypieku, warzywa i owoce. W zależności od powierzchni sprzedaży – przystosowaliśmy te sklepy do standardu małego osiedlowego sklepu lub miejskiego marketu, gdzie z łatwością można zrobić dużo większe zakupy niż w typowym sklepie na stacji benzynowej.

Współpraca z dostawcami

Jeżeli chodzi o nasze przewidywania co do kierunku rozwoju rynku dostawców, uważamy, że duża konkurencja wymusi na nich jeszcze większą elastyczność w dostosowaniu oferty do indywidualnych potrzeb konkretnych sieci paliwowych.

Sklepy dostosowują się do zmian w trendach konsumpcji, a bez dobrego i sprawnego dostawcy towaru nie jest to możliwe.

Źródło: Liderzy Rynku – dostawcy dla stacji paliw – Raport 2022 (wydawca: BROG B2B)

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2022
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

LRDSP Raport okladka x

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.