Dyrektor bp: Naszym celem jest dobra kondycja biznesowa naszych Partnerów

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Dopasowanie odpowiedniej polityki dostaw i regulacja płatności, dostarczanie analiz i informacji z poszczególnych etapów wsparcia rządowego, tzw. „tarcz”, odpowiednio dobrane działania inwestycyjne – to wszystko złożyło się na to, że żadna z naszych stacji nie musiała zakończyć działalności, a nasi Partnerzy utrzymywali swoje biznesy na stabilnym poziomie – pisze na łamach Liderzy Rynku – Dostawcy dla stacji paliw – RAPORT 2021 Krzysztof Kozłowski, dyrektor działu stacji partnerskich bp w Polsce.

Niewątpliwie rok 2020 był rokiem ekstremalnie trudnym ze względu na panującą pandemię. Niespotykane warunki życia wpłynęły również na rynek paliwowy w Polsce, a co za tym idzie na sytuację naszych Partnerów. Wielu z nich skupiło się na ochronie własnego biznesu i również w tych działaniach firma bp ich bardzo mocno wspierała – dopasowanie odpowiedniej polityki dostaw i regulacja płatności, dostarczanie analiz i informacji z poszczególnych etapów wsparcia rządowego, tzw. „tarcz”, odpowiednio dobrane działania inwestycyjne – to wszystko złożyło się na to, że żadna z naszych stacji nie musiała zakończyć działalności, a nasi Partnerzy utrzymywali swoje biznesy na stabilnym poziomie.

Planowane inwestycje w rozwój sieci zostały co prawda spowolnione, ale nie zatrzymane – uruchomiliśmy kilka nowych obiektów, powstało kilkanaście nowych kawiarenek Wild Bean Cafe, przeprowadziliśmy dostosowanie oferty sklepowej do zmienionych warunków rynkowych.

Dla naszych Partnerów najważniejsze są z pewnością warunki zakupu paliw – bp opracowało i będzie wdrażać nowe rozwiązania. Bardzo ważnym elementem jest oferta kart paliwowych – siła karty Routex i rozwijająca się sieć stacji własnych i franczyzowych pozwala nam pozyskiwać nowych Klientów w tym obszarze biznesowym. Inwestycje w nowe projekty – np. umowa partnerska w zakresie sklepowej oferty.

Jestem pewien, że rynek franczyzowy będzie się rozwijał. Okres pandemii pokazał, że jednak pomimo trudności rynek paliwowy jest wciąż rynkiem dość atrakcyjnym – paliwo jest niezbędne do życia, nawet w tak ograniczonych warunkach. Załamanie się innych biznesów – np. branża hotelarska, turystyczna, czy restauracyjna – pokazało nam, że nasze spadki sprzedaży są bez wątpienia bolesne, ale dają szansę na dalsze działanie.

Podobnie, jak robimy to od wielu lat, będziemy pracować nad udoskonalaniem naszej oferty. Czynimy to niezmiennie i również ten rok nie będzie w tym zakresie odbiegał do pozostałych. Atrakcyjna oferta paliwowa i sklepowa oraz dobra kondycja biznesowa naszych Partnerów – to dwa podstawowe cele bp w roku 2021 w obszarze współpracy franczyzowej. Pracujemy również nad stworzeniem wspólnej z Partnerami oferty myjni samochodowej.

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2021
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.