[TYLKO U NAS] Zapraszamy do lektury wywiadu z dyrektorem operacyjnym Citronex Trans Energy Andrzejem Szczepańskim, z którym rozmawialiśmy m.in. o rozwoju sieci Dyskont Paliwowy, o nowych stacjach a także o planach firmy na najbliższe miesiące.
Patrząc na rozwój firmy można powiedzieć, że jest to konsekwentna ewolucja i sieć dyskontów paliwowych systematycznie rozwija się. Iloma stacjami obecnie zarządza Citronex Trans Energy?
W ramach sieci stacji paliw pod logo Dyskont Paliwowy działa obecnie trzynaście obiektów. Dodatkowo prowadzimy jeszcze działalność na trzech stacjach paliw w ramach sieci franczyzowej BP.
Stworzyliście koncept stacji, który wyróżnia się na polskim rynku. Zresztą w kontekście Citronexu mówienie o stacji paliw nie oddaje w pełni charakteru takiego miejsca. Czym jest dyskont paliwowy?
Mija właśnie jedenaście lat od otwarcia pierwszego Dyskontu Paliwowego w Zgorzelcu. W zamyśle miały to być stacje wyróżniające się interesującym wystrojem, atrakcyjnymi cenami paliw, rozbudowaną ofertą sklepową i gastronomiczną oraz świadczące komplementarne usługi związane z transportem. Nasz flagowy obiekt, to druga stacja zlokalizowana w Zgorzelcu, na której rozwinęliśmy w największym stopniu wyróżniającą nas ofertę. To stacja, na której szybko, bez kolejek można zatankować paliwo, bo jednocześnie mogą tankować dwadzieścia cztery samochody osobowe i dziesięć ciężarowych. Można tu wygodnie, bezpiecznie i swobodnie zaparkować, bo tylko dla samochodów ciężarowych udostępniamy ponad dwieście pięćdziesiąt miejsc postojowych. Można zrobić zakupy w supermarkecie, czynnym również w każdą niedzielę i święto, przez całą dobę. Do dyspozycji kierowców są cztery tunele myjni dla samochodów ciężarowych. Jest jeszcze sporo innych udogodnień i usług, ale nie czas i miejsce o tym wszystkim mówić. Zapraszamy do odwiedzin i obejrzenia wszystkiego na miejscu!
W ostatnim czasie sieć powiększyła się o dwie lokalizacje. Jak długo trwały prace związane z uruchomieniem obu miejsc?
W odstępie zaledwie kilku miesięcy uruchomiliśmy sprzedaż na dwóch dużych obiektach – w Gorzyczkach i Kopytkowie. To stacje zlokalizowane niemal biegunowo, na początku i końcu autostrady A1. To, że mogliśmy tak duże obiekty otworzyć w tak krótkim odstępie czasu wynika z tego, że w Gorzyczkach dobiegał końca proces inwestycyjny, a w Kopytkowie przejmowaliśmy gotowy do użytku obiekt. Stację w Gorzyczkach zdołaliśmy wybudować w nieco ponad rok, a ponowne uruchomienie stacji w Kopytkowie zajęło około dwóch tygodni. To bardzo dobre parametry!
Jakim kluczem kierowaliście się przy wyborze miejsca do uruchomienia Dyskontu Paliwowego w tych konkretnych lokalizacjach?
O wyborze lokalizacji w przypadku naszych obiektów decyduje przede wszystkim bliskość głównych szklaków komunikacyjnych. Koncentrujemy naszą aktywność na obsłudze ruchu międzynarodowego, a to determinuje wybór miejsc, w pobliżu których ogniskuje się ruch samochodów zmierzający do przejść granicznych. Nasze stacje działają przy autostradach A2, A4 i A18, a teraz dodaliśmy do tej numeracji autostradę A1.
Czy możemy pokusić się o pierwsze, wstępne podsumowania działalności obu obiektów? Jesteście zadowoleni z osiąganych przez dyskonty wyników?
Stacje paliw mają swój cykl rozwoju, a dla stacji tranzytowych jest on dość specyficzny. Trzeba brać pod uwagę fakt, że spora ilość kierowców odwiedza nasze stacje raz do roku bądź rzadziej, na przykład w trakcie podróży nad Bałtyk, czy do Chorwacji. Również w przypadku ruchu towarowego bywa, że okresy pomiędzy wizytami na stacjach są dość długie. Ale już po pierwszych tygodniach funkcjonowania można spokojnie mówić o optymistycznych wynikach. Każdy miesiąc przynosi wzrost sprzedaży zarówno paliw, jak i oferty komplementarnej….*
* cały wywiad z Andrzejem Szczepańskim, dyrektorem operacyjnym Citronex Trans Energy publikujemy w:
Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.