Dyrektor zarządzający siecią AVIA w Polsce i w Ukrainie, Grupa Unimot: To był kolejny intensywny rok

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS – RAPORT 2023] Początkowo naszym celem było posiadanie 200 stacji do końca 2023 roku. Nasze plany musiały jednak ulec zmianie, głównie ze względu na pandemię COVID-19. Obecnie zakładamy, że wraz z końcem 2023 roku zbliżymy się do liczby 150 stacji. Zamierzamy nadal się rozwijać – zarówno w zakresie stacji własnych, jak i franczyzowych – mówi Robert Nowek, dyrektor zarządzający siecią AVIA w Polsce i w Ukrainie, Grupa Unimot.

Robert Nowek Liderzy Rynku Dostawcy dla Stacji Paliw RAPORT

Jakie ambicje ma Unimot w zakresie rozwoju sieci stacji paliw?

Sieć stacji paliw AVIA, zarządzana przez Grupę Unimot, nieustannie się rozwija. Za nami kolejny rok intensywnych prac nad włączaniem do sieci kolejnych lokalizacji. Każdy nowy obiekt jest przez nas starannie dostosowywany do najwyższych standardów reprezentowanych przez naszą markę. Jesteśmy obecni w Polsce od 6 lat i przez ten czas otworzyliśmy pod naszym szyldem ponad 120 obiektów. Warto zaznaczyć, że są na tym rynku marki, których proces rozbudowy sieci do osiągniętej przez AVIA liczby stacji paliw, trwał ponad 20 lat. Początkowo naszym celem było posiadanie 200 stacji do końca 2023 roku. Nasze plany musiały jednak ulec zmianie, głównie ze względu na pandemię COVID-19. Obecnie zakładamy, że wraz z końcem 2023 roku zbliżymy się do liczby 150 stacji. Zamierzamy nadal się rozwijać – zarówno w zakresie stacji własnych, jak i franczyzowych. Chciałbym przy tej okazji zaznaczyć, że realizując postawione sobie cele, nadrzędną wartością, którą się kierujemy, jest jakość, nie ilość. Oznacza to, że jesteśmy zainteresowani przede wszystkim jakościowymi lokalizacjami pod względem: strategicznego położenia obiektu na mapie Polski, infrastruktury, wystroju wnętrza oraz potencjalnego zysku, który stacja mogłaby przynieść. Nowych punktów, które mogłyby zostać włączone do sieci stacji paliw AVIA, poszukujemy na terenie całego kraju.
Z kolei obiekty, które już działają pod naszym szyldem, dostosowujemy do potrzeb naszych klientów, wprowadzając innowacyjne rozwiązania w zakresie obsługi.
W ramach modernizacji i wychodzenia naprzeciw panującym obecnie trendom, podjęliśmy w kwietniu decyzję o wprowadzeniu nowoczesnego systemu umożliwiającego bezdotykowe płatności za paliwo za pomocą aplikacji mobilnej Spark. Był to ważny krok w kierunku zapewnienia naszym klientom jeszcze wygodniejszych i bardziej efektywnych rozwiązań. Głównym powodem wprowadzenia możliwości bezdotykowych płatności za paliwo była chęć odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wygodne i szybkie metody płatności, zwłaszcza w erze cyfrowej. Skanowanie kodu QR na dystrybutorze jest wyjątkowo intuicyjne. Dodatkowo wprowadzenie elektronicznych dokumentów sprzedaży, czyli e-paragonów i e-faktur, wpisuje się w nasze dążenia do zrównoważonego rozwoju oraz strategię ESG, ponieważ ograniczamy zużycie papieru i przyczyniamy się do ochrony środowiska.
Tym samym jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy e-paragon fiskalny w handlu stacjonarnym. Dodatkowo aplikacja Spark pozwala przekazywać darowizny na wybrane organizacje charytatywne, dzięki współpracy z siepomaga.pl.
W tym roku podjęliśmy także kolejne działania w celu usprawnienia płatności i spełnienia rosnących oczekiwań naszych klientów. Do końca roku chcemy zapewnić naszym klientom udogodnienie w postaci integracji aplikacji Spark z naszą kartą flotową, co pozwoli na podpięcie karty AVIA do aplikacji. Spodziewamy się, że to nowe rozwiązanie będzie dostępne dla naszych klientów do końca roku, co znacznie ułatwi proces płatności za paliwo na naszych stacjach. Ponadto przygotowujemy wprowadzenie dodatkowej funkcjonalności, która umożliwi korzystanie z kart AVIA jako narzędzia w portfelu telefonu. To kolejny etap naszych starań o zwiększenie wygody i zadowolenia naszych klientów. Dążymy do ciągłego doskonalenia naszej oferty i jesteśmy przekonani, że te inicjatywy przyczynią się do podniesienia jakości naszych usług.
Aplikacja Spark jest sukcesywnie uruchamiana na stacjach własnych sieci stacji paliw AVIA. Docelowo możliwość płatności QR kodami, będzie dostępna na wszystkich stacjach własnych oraz zdecydowanej większości stacji franczyzowych.

Zajmuje się Pan nie tylko polskim rynkiem, ale również nadzoruje działalność stacji Avia w Ukrainie. Od kilkuset dni ten kraj broni się przed rosyjską agresją, a to zapewne sprawia, że nadal musicie mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jak wygląda to obecnie i jakie działania musieliście podjąć, aby stacje w Ukrainie działały pomimo wojny?

Przed wybuchem wojny mieliśmy 14 stacji paliw w Ukrainie. Wszystkie działały w modelu franczyzowym. W dniu rozpoczęcia zbrojnej inwazji Rosji na niepodległą Ukrainę, podjęliśmy decyzję o zwolnieniu naszych partnerów biznesowych z opłat franczyzowych. Obecnie, na ile jest to możliwe ze względu na dostępność paliwa, działa 13 stacji paliw AVIA w Ukrainie. Staramy się wspierać naszych franczyzobiorców w prowadzonym biznesie.
Od początku konfliktu Grupa Unimot aktywnie wspiera Ukrainę, dostarczając nie tylko paliwa w ramach dostaw handlowych, ale także w formie pomocy humanitarnej, której wartość w ubiegłym roku wyniosła około 5 mln zł. Jesteśmy zaangażowani w pomoc naszym partnerom biznesowym w Ukrainie i deklarujemy nieustanne wsparcie podczas procesu odbudowy ich biznesów po zakończeniu konfliktu. W tym celu poza dostawami paliw, zamierzamy także skorzystać z innych produktów i usług, które znajdują się w naszym portfelu, a zatem asfaltów oraz odnawialnych źródeł energii.

* Cały wywiad z Robertem Nowkiem, dyrektorem zarządzającym siecią AVIA w Polsce i w Ukrainie, Grupa Unimot do przeczytania w najnowszym Raporcie 2023 – Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna.

RAPORT 2023 – STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Stacje Paliw Sprzedaz Detaliczna RAPORT okladka RM

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.