[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Niepewność gospodarcza związana z wysoką inflacją, wahania na rynku ropy naftowej, trwająca wojna w Ukrainie, okres wyborczy – to tylko część wyzwań, z którymi nasza firma, podobnie jak cała branża, musiała zmierzyć się w ciągu ostatniego roku. Jednak ten wymagający czas przyniósł również wiele pozytywów – mówi Katarzyna Warzywoda, Dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska.
Początek 2024 r. to wprowadzenie na rynek paliwa E10, które zastąpiło na stacjach paliw benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Wszyscy klienci, którzy chcą nadal tankować benzynę w formacie E5, mogą korzystać ze 100-oktanowej benzyny premium Shell V-Power Racing 100 dostępnej na części stacji Shell.
We wrześniu zorganizowaliśmy Shell V–Power Day na błoniach PGE Narodowego. Zaprosiliśmy naszych klientów do wspólnego świętowania i zachęcaliśmy ich do przetestowania ulepszonej formuły paliw Shell V-Power, czyszczącej aż do 100 proc. kluczowych części silnika oraz przywracającej aż do 100 proc. jego osiągów. Wprowadzenie ulepszonej formuły paliw premium było naszą odpowiedzią na zmieniające się warunki jazdy, a także potrzeby kierowców i samochodów.
Dążymy do tego, aby klienci docenili zalety naszych paliw premium, choć mamy świadomość, że nie każdy kierowca może sobie pozwolić na regularne tankowanie paliw tego typu. Promocje, które oferujemy, pomagają przetestować ulepszoną formułę w korzystniejszej cenie. Do 15 września 2024 klubowicze Shell ClubSmart mają możliwość zaoszczędzenia do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można korzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa jak Shell V-Power 95, Shell V-Power Diesel, Shell FuelSave 95, Shell FuelSave Diesel czy Shell AutoGas.
Jeśli już mówimy o promocjach, to do 1 września trwa loteria „Podróże marzeń z Shell”, w której można wygrać karty podarunkowe Shell, skutery Romet RETRO 125 oraz nagrodę główną:kampera Volkswagen California 6.1 Ocean.
Po ustabilizowaniu rynku, trendem i zarazem wyzwaniem, ze względu na bariery utrudniające przebieg tych procesów, pozostają transformacja energetyczna oraz rozwój elektromobilności. Jesteśmy firmą globalną, więc mamy możliwość uczenia się od naszych kolegów i koleżanek z Europy w zakresie inwestowania w paliwa alternatywne i elektromobilność. Dzięki temu pewne procesy mogą zachodzić efektywniej, mimo że każdy rynek ma swoje specyficzne uwarunkowania i wyzwania.
Inwestujemy w paliwa alternatywne, otwierając kolejne stacje z LNG: w kwietniu 2024 r. otworzyliśmy siódmą stacje tankowania LNG z jedenastu planowanych obiektów. Obecnie mamy punkty w Bielanach Wrocławskich, Świecku, Piotrkowie Trybunalskim, Iłowej, Jędrzychowicach, Wrześni i Gliwicach. Widzimy także potencjał bioLNG, o ile wprowadzone zostaną odpowiednie rozwiązania legislacyjne, które zwiększą jego atrakcyjność zarówno pod kątem inwestycji, jak i ceny dla klienta końcowego. Przyglądamy się potencjałowi biometanu w Polsce, opierając się na doświadczeniu płynącemu z przejętej w ubiegłym roku duńskiej firmy Nature Energy, wiodącego producenta biometanu w Europie.
Obecnie rozwój transformacji energetycznej i paliw alternatywnych nie jest tak szybki jak byśmy chcieli. Ustawodawstwo w wielu krajach UE, w tym w Polsce, nie sprzyja np. paliwu HVO100 (uwodornionemu olejowi roślinnemu). W Polsce, Czechach i na Słowacji olej napędowy jest objęty takim samym podatkiem akcyzowym jak diesel odnawialny. Obecnie oferujemy HVO na wybranych rynkach Unii Europejskiej – na niektórych stacjach w Holandii, Szwecji i Finlandii oraz poza Unią – w Norwegii. Wspólnie z organizacjami branżowymi liczymy na dialog z rządem, aby umożliwić dostępność tego paliwa także dla polskich klientów.
Wsparcie elektromobilności jest długim procesem, który w pełni akceptujemy, do którego aktywnie się przyczyniamy i do którego przyzwyczajamy naszych klientów. Obecnie na stacjach Shell klienci mogą skorzystać z 40 ładowarek IONITY o mocy 350 kW, umożliwiającymi ładowanie samochodów do 7 razy szybciej niż standardowe ładowarki dostępne przy autostradach. Są one zlokalizowane na 10 stacjach Shell – w Jędrzychowicach, Poznaniu, Niesułkowie, Nowostawach, Kaszewach Kościelnych, Świecku, Olszach Wschód, Olszach Zachód, Młyńskim Stawie i Rzędziwojowicach.
Na koniec 2023 r. uruchomione zostały pierwsze ładowarki DC Shell Recharge. Są to jedne z najnowocześniejszych urządzeń tego typu dostępnych na rynku, posiadają dwa punkty ładowania, a i ich docelowa moc będzie wynosić do 360 kW. Teraz nasi klienci mają do dyspozycji 9 ładowarek Shell Recharge:w Radomsku, Trzciance, Sękocinie Starym, Shell MOP Szewce Zachód, Lubrzy, Jerzmanowej oraz Nowym Dworze Gdańskim i Krakowie. Ponadto stale umacniamy partnerstwa, dzięki czemu nasi klienci mają dostęp do ponad 4000 punktów ładowania w całej Polsce.
Kierowcy samochodów elektrycznych potrzebują rozwiniętej infrastruktury ładowania i muszą mieć do niej zaufanie – tylko wtedy możemy być pewni, że coraz więcej osób będzie chciało przyczynić się do tej zmiany i przejść na elektromobilność. Dlatego zależy nam na dalszym stwarzaniu warunków do mobilności o niższym poziomie emisji dwutlenku węgla.
W związku z tym…*
* całą wypowiedź Katarzyny Warzywody publikujemy w:
RAPORT 2024. Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM, pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.