Dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska: To był wymagający czas

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Niepewność gospodarcza związana z wysoką in­flacją, wahania na rynku ropy naftowej, trwająca wojna w Ukrainie, okres wyborczy – to tylko część wyzwań, z którymi nasza firma, podobnie jak cała branża, musiała zmierzyć się w ciągu ostatniego roku. Jednak ten wymagający czas przyniósł również wiele pozytywów – mówi Katarzyna Warzywoda, Dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska.

katarzyna warzywoda raport stacje paliw sprzedaz detaliczna

Początek 2024 r. to wprowa­dzenie na rynek paliwa E10, które zastąpiło na stacjach paliw ben­zynę E5 o liczbie oktanowej 95. Wszyscy klienci, którzy chcą nadal tankować benzynę w formacie E5, mogą korzystać ze 100-oktano­wej benzyny premium Shell V­-Power Racing 100 dostępnej na części stacji Shell.

We wrześniu zorganizowa­liśmy Shell V–Power Day na błoniach PGE Narodowego. Za­prosiliśmy naszych klientów do wspólnego świętowania i zachęcaliśmy ich do przetesto­wania ulepszonej formuły paliw Shell V-Power, czyszczącej aż do 100 proc. kluczowych czę­ści silnika oraz przywracającej aż do 100 proc. jego osiągów. Wprowadzenie ulepszonej for­muły paliw premium było naszą odpowiedzią na zmieniające się warunki jazdy, a także potrzeby kierowców i samochodów.

Dążymy do tego, aby klienci docenili zalety naszych paliw pre­mium, choć mamy świadomość, że nie każdy kierowca może so­bie pozwolić na regularne tan­kowanie paliw tego typu. Promocje, które oferu­jemy, po­magają przete­stować ulep­szoną formu­łę w ko­rzyst­niejszej cenie. Do 15 września 2024 klubowicze Shell ClubSmart mają możliwość zaoszczędzenia do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można korzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskaza­nego paliwa jak Shell V-Power 95, Shell V-Power Diesel, Shell Fuel­Save 95, Shell FuelSave Diesel czy Shell AutoGas.

Jeśli już mówimy o promo­cjach, to do 1 września trwa lo­teria „Podróże marzeń z Shell”, w której można wygrać karty po­darunkowe Shell, skutery Romet RETRO 125 oraz nagrodę główną:kampera Volkswagen California 6.1 Ocean.

Po ustabilizowaniu rynku, trendem i zarazem wyzwaniem, ze względu na bariery utrudniają­ce przebieg tych procesów, pozo­stają transformacja energetyczna oraz rozwój elektromobilności. Jesteśmy firmą globalną, więc mamy możliwość uczenia się od naszych kolegów i koleżanek z Europy w zakresie inwestowa­nia w paliwa alternatywne i elek­tromobilność. Dzięki temu pewne procesy mogą zachodzić efek­tywniej, mimo że każdy rynek ma swoje specyficzne uwarunkowa­nia i wyzwania.

Inwestujemy w paliwa alterna­tywne, otwierając kolejne stacje z LNG: w kwietniu 2024 r. otwo­rzyliśmy siódmą stacje tankowa­nia LNG z jedenastu planowanych obiektów. Obecnie mamy punk­ty w Bielanach Wrocławskich, Świecku, Piotrkowie Trybunal­skim, Iłowej, Jędrzychowicach, Wrześni i Gliwicach. Widzimy tak­że potencjał bioLNG, o ile wpro­wa­dzone zostaną odpo­wiednie rozwią­zania le­gislacyjne, które zwiększą jego atrakcyjność zarówno pod kątem in­westycji, jak i ceny dla klienta końcowego. Przyglądamy się po­tencjałowi biometanu w Polsce, opierając się na doświadczeniu płynącemu z przejętej w ubie­głym roku duńskiej firmy Nature Energy, wiodącego producenta biometanu w Europie.

Obecnie rozwój transforma­cji energetycznej i paliw alter­natywnych nie jest tak szybki jak byśmy chcieli. Ustawodaw­stwo w wielu krajach UE, w tym w Polsce, nie sprzyja np. paliwu HVO100 (uwodornionemu ole­jowi roślinnemu). W Polsce, Cze­chach i na Słowacji olej napę­dowy jest objęty takim samym podatkiem akcyzowym jak diesel odnawialny. Obecnie oferujemy HVO na wybranych rynkach Unii Europejskiej – na niektórych sta­cjach w Holandii, Szwecji i Fin­landii oraz poza Unią – w Nor­wegii. Wspólnie z organizacjami branżowymi liczymy na dialog z rządem, aby umożliwić dostęp­ność tego paliwa także dla pol­skich klientów.

Wsparcie elektromobilno­ści jest długim procesem, który w pełni akceptujemy, do którego aktywnie się przyczyniamy i do którego przyzwyczajamy naszych klientów. Obecnie na stacjach Shell klienci mogą skorzystać z 40 ładowarek IONITY o mocy 350 kW, umożliwiającymi ładowanie samochodów do 7 razy szybciej niż standardowe ładowarki do­stępne przy autostradach. Są one zlokalizowane na 10 stacjach Shell – w Jędrzychowicach, Poznaniu, Niesułkowie, Nowostawach, Ka­szewach Kościelnych, Świecku, Olszach Wschód, Olszach Zachód, Młyńskim Stawie i Rzędziwojowi­cach.

Na koniec 2023 r. uruchomio­ne zostały pierwsze ładowarki DC Shell Recharge. Są to jedne z najnowocześniejszych urządzeń tego typu dostępnych na rynku, posiadają dwa punkty ładowania, a i ich docelowa moc będzie wy­nosić do 360 kW. Teraz nasi klien­ci mają do dyspozycji 9 ładowa­rek Shell Recharge:w Radomsku, Trzciance, Sękocinie Starym, Shell MOP Szewce Zachód, Lubrzy, Jerzmanowej oraz Nowym Dwo­rze Gdańskim i Krakowie. Ponad­to stale umacniamy partnerstwa, dzięki czemu nasi klienci mają dostęp do ponad 4000 punktów ładowania w całej Polsce.

Kierowcy samochodów elek­trycznych potrzebują rozwiniętej infrastruktury ładowania i muszą mieć do niej zaufanie – tylko wte­dy możemy być pewni, że coraz więcej osób będzie chciało przy­czynić się do tej zmiany i przejść na elektromobilność. Dlatego za­leży nam na dalszym stwarzaniu warunków do mobilności o niż­szym poziomie emisji dwutlenku węgla.

W związku z tym…*

* całą wypowiedź Katarzyny Warzywody publikujemy w:

obraz

RAPORT 2024. Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM, pełnym wydaniem <<

Stacje Paliw Sprzedaż Detaliczna RAPORT petrolnet

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.