Elocity podsumowuje 2023 rok

Udostępnij artykuł

Na koniec 2023 roku co trzecia stacja ogólnodostępna w Polsce była obsługiwana przez technologię Elocity, blisko 35 000 kierowców aut elektrycznych korzystało z aplikacji, która integrowała ponad 280 operatorów stacji ładowania. To tylko część kluczowych osiągnięć, które świętowało Elocity na koniec minionego roku.

elocity ladowanie aplikacja

Intensywny rozwój, nowe wdrożenia dla klientów biznesowych i tworzenie innowacyjnych rozwiązań to główne obszary zeszłorocznej aktywności Elocity. Powiększyło się również grono klientów, których firma wspierała w dążeniu do zeroemisyjności.

Rozwój infrastruktury ładowania obsługiwanej przez technologię Elocity

Na koniec 2023 roku system Elocity obsługiwał 1642 stacje ładowania (tj. prawie 3000 punktów), w tym 911 stacji ogólnodostępnych, widocznych w aplikacji oraz 731 stacji prywatnych, widocznych tylko dla upoważnionych użytkowników (np. pracowników firm). Oznacza to ponad dwukrotny wzrost w stosunku do końca 2022 roku, przy czym liczba stacji ogólnodostępnych z backendem Elocity wzrosła o 524, a stacji prywatnych o 329.

W minionym roku z powodzeniem Elocity wdrożyło autorskie rozwiązania dla flot, które poszukują kompleksowych rozwiązań z zakresu infrastruktury ładowania dla korporacyjnych EV. To m.in. usługa agenta rozliczeniowego, która minimalizuje administrację związaną z rozliczaniem służbowych ładowań na przydomowych stacjach dla klientów korporacyjnych.

Nowe kontrakty biznesowe

W 2023 roku firma podpisała ponad 200 kontraktów biznesowych, z czego 6 umów dotyczyło współpracy w modelu White Label, w ramach którego dostarczono już niektórym podmiotom dedykowane aplikacje. Dla pozostałych prace projektowe nadal są prowadzone.
Na szczególną uwagę zasługuje współpraca ze spółką Anwim, właścicielem marki Moya. Jako partner technologiczny w zeszłym roku zrealizowaliśmy zaawansowany projekt technologiczny polegający na integracji naszego systemu z już istniejącymi rozwiązaniami flotowymi klienta. W efekcie aplikacje Moya firma i Super Moya zostały rozszerzone o funkcjonalności dla użytkowników samochodów elektrycznych, co stanowi jedyny tego typu business case w Polsce.

Dla nas ważne jest to, że z technologii Elocity korzystają zarówno duże spółki, jak i firmy debiutujące w branży EV. Cieszy nas, że nasze rozwiązania służą rozwojowi elektromobilności w Polsce, wspierają elektryfikację flot, integrację rynku, ale także dają możliwość nawet początkującym w branży podmiotom dołączyć do aplikacji z największą liczbą stacji ładowania w Polsce – mówi Adrian Nocuń, współzałożyciel Elocity.

Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

SB CS okladka

Rok 2024 w Elocity

W dalszym ciągu naszym priorytetem będzie dostarczanie oprogramowania i kompleksowych rozwiązań optymalnie dobranych do potrzeb partnerów i klientów. Przed firmą także nowe projekty, wzrost liczby stacji ładowania obsługiwanych przez system Elocity, ale także dalszy rozwój technologii. W tym roku szczególnie ważne dla Elocity oraz dla klientów firmy będzie dostosowanie infrastruktury ładowania do wymogów AFIR – unijnej regulacji, dotyczącej m.in. ad hoc payments.

źródło: Elocity

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 29.01.2024
Aktualizacja: 29.01.2024