Emperia odrzuca propozycję fuzji z Eurocash

Udostępnij artykuł

Eurocash S.A. zaproponował zarządowi Emperia Holding S.A. połączenie obu spółek w ten sposób, że za 1 akcję Emperii jej akcjonariusze mogli otrzymać 3,76 akcji nowej emisji Eurocash. W opinii Zarządu Spółki Emperia warunki zaproponowane przez Eurocash są rażąco niekorzystne dla jej akcjonariuszy, zarówno w kwestii wymiany jak i dodatkowych warunków transakcji – czytamy w komunikacie Spółki.

– Biorąc pod uwagę historycznie wysoką wycenę rynkową Eurocash parytet wymiany liczony na podstawie 3-miesiecznej średniej premiuje w takim scenariuszu raczej akcjonariuszy Eurocash – ocenia Kamil Kliszcz, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku. W 2009 r. Eurocash osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie 8,9 mld zł, Emperia natomiast uzyskała w tym okresie przychody wynoszące 5,5 mld zł.

Z kolei w opinii Luisa Amarala, prezesa Eurocash propozycja przedstawiona Emperii to naturalny krok w realizowanej przez Eurocash strategii rozwoju opierającej się na zapewnieniu konkurencyjności niezależnym sklepom detalicznym w ich walce z dyskontami i hipermarketami.

Emperia jest jedną z największych i najbardziej aktywnych polskich grup handlowych. Prowadzi handel detaliczny oraz dystrybucję artykułów spożywczych i kosmetyczno – chemicznych. Koordynatorem działalności grupy jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A. Grupa swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Emperia prowadzi dystrybucję artykułów FMCG poprzez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Poprzez spółki Tradis oraz Ambra i DEF dociera do ponad 40 000 polskich sklepów, a także stacji benzynowych Orlen i Bliska.

Z kolei Grupa Eurocash to największa w Polsce grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych. Eurocash Dystrybucja to jeden z kluczowych dostawców produktów FMCG na rynku stacji paliw obsługujący takich klientów jak Lotos, Lukoil i stacje niezależne.