Eurocash Dystrybucja: Blisko 2 mln straty netto

Udostępnij artykuł

W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2010 roku przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów w Eurocash Dystrybucja wyniosły 215 mln 575 tys. 595 zł. Strata ze sprzedaży wyniosła 7 mln 719 tys. 395 zł.

Strata netto za okres od 1 stycznia do 1 maja 2010 roku wyniosła 1 mln. 923 tys. 105 zł.
To nie najlepszy okres dla spółki, której głównym obszarem działalności są dostawy produktów FMCG na stacje paliw. Od wielu miesięcy spółka notuje spadek sprzedaży.

W I kwartale 2010 roku Eurocash Dystrybucja zanotowała sprzedaż na poziomie 159 mln zł, wobec 250 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, notując w ten sposób spadek o 36,35 proc.

Spadek sprzedaży spółka tłumaczy działaniami związanymi z procesem reorganizacji i restrukturyzacji w ramach tego formatu dystrybucji, w szczególności optymalizacją portfela klientów polegającą m.in. na zmniejszeniu lub przeniesieniu do KDWT sprzedaży papierosów oraz zastąpieniu części dotychczasowych klientów (niezależnych sklepów) przez sklepy należące do sieci Delikatesy Centrum.

Eurocash Dystrybucja w 100 procentach należy do Eurocash SA. Obecnie trwa proces połączenia obu spółek.

Spółka Eurocash SA. w okresie 1 kwietnia do 1 maja 2010 osiągnęła zysk netto w wysokości 6 mln 156 tys. 872 zł.

Eurocash Dystrybucja wywodzi się ze spółki McLane Polska Sp. z o.o, obsługującej stacje benzynowe. Spółka McLane Polska sp. z o.o. należy do Grupy Eurocash od 17 kwietnia 2008 r, kiedy to Eurocash S.A. i McLane International LLC zawarły umowę sprzedaży 100 proc. udziałów w McLane Polska sp. z o.o.