Philip Morris Polska Distribution jest jedynym dostawcą, z którym obroty przekraczają 10 proc. sprzedaży Grupy Eurocash.
Pomimo wysokiej wartości zakupów wyrobów tytoniowych od dostawców, z uwagi na niskie marże realizowane na sprzedaży papierosów i innych wyrobów tytoniowych, sprzedaż papierosów nie ma istotnego wpływu na wysokość zysków generowanych przez Grupę Eurocash – czytamy w raporcie półrocznym grupy.
Udział pozostałych firm w całkowitej ofercie produktowej nie przekracza 10j procent. W związku z tym ryzyko, że rozwiązanie lub niekorzystne zmiany warunków umów mogłyby niekorzystnie wpłynąć na działalność gospodarczą Grupy Eurocash i jej wyniki finansowe jest ograniczone.
Papierosy to jeden z najlepiej sprzedających się produktów z oferty pozapaliwowej na stacjach paliw. Udział wyrobów tytoniowych w koszyku FMCG na stacjach (ogółem) wynosi 32 procent (badanie przeprowadzone przez Nielsen w okresie I- IV 2010 r.). To zaledwie o 2 procent mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Według Nielsena, na stacjach sieciowych papierosy stanowią 36 procent koszyka FMCG.
W 2009 roku wartość sprzedaży papierosów na stacjach wzrosła o 27, 3 procent. W pierwszych czterech miesiącach 2010 roku nastąpił 14,2 procentowy spadek.