Franczyza gastronomiczna Orlenu w przygotowaniu

Udostępnij artykuł

– Oferta Stop Cafe i Stop Cafe Bistro dla stacji sieci franczyzowych jest w dalszym ciągu w procesie konsultacji wewnętrznych – poinformowało biuro prasowe PKN Orlen.

Zgodnie z danymi, które wcześniej ogłaszał koncern, na koniec I kwartału 2010 r. było w sumie 497 punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, co oznacza wzrost o 106 w ujęciu rok do roku. Dzięki szybkiemu rozwojowi gastronomii koncernowi udało się ograniczyć niekorzystny wpływ marż paliwowych w I kwartale 2010 r.

Dotychczas Stop Cafe i Stop Cafe Bistro dostępne były jedynie na stacjach własnych. PKN Orlen bierze jednak pod uwagę wprowadzenie konceptu na pozostałych stacjach. – Pracujemy również nad stworzeniem określonych zasad współpracy związanej z udostępnieniem brandu Stop Cafe franczyzobiorcom, ale nie podjęliśmy jeszcze finalnej decyzji – powiedziała nam w maju Joanna Puskar z biura prasowego PKN Orlen.

Pierwsze Stop Cafe Bistro w Polsce otwarte zostało pod koniec stycznia 2008 r. w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej. Koncept szybko zyskał uznanie w oczach klientów stacji Orlen, którzy w natłoku codziennych spraw i ciągłym pośpiechu chcieli znaleźć chwilę odpoczynku w podróży i przy tym zjeść coś smacznego. Wkrótce lawinowo zaczęły uruchamiać się kolejne punkty gastronomiczne na stacjach. Pod koniec 2008 roku było już 409 kącików kawowych Stop Cafe oraz 26 punktów Stop Cafe Bistro. W kolejnym roku przybyło 13 kącików kawowych oraz 124 punkty z ofertą rozszerzoną – Bistro. W pierwszym półroczu 2010 r. uruchomiono 38 dodatkowych punktów Stop Cafe Bistro.

Opublikowano: 13.08.2010
Aktualizacja: 13.08.2010