GfK Polonia: pandemia mocno napędza rynek eFMCG

Udostępnij artykuł
W pierwszym półroczu 2020 roku wartość zakupów gospodarstw domowych dla kategorii FMCG w kanale online wzrosła aż o 53 proc. – takie dane płyną z najnowszego badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Według GfK Polonia od stycznia do czerwca bieżącego roku 33 proc. osób skorzystało z kanału sprzedaży e-commerce, co oznacza 53 proc. wzrostu liczby kupujących w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Od początku pandemii kwestia bezpieczeństwa staje się coraz bardziej istotnym czynnikiem wyboru miejsca robienia zakupów. To właśnie bliskość sklepu oraz krótszy czas potrzebny na dotarcie do niego sprawiają, iż zyskujące obecnie kanały w wydatkach gospodarstw domowych to przede wszystkim: dyskonty (+18 proc.), supermarkety lokalne (+16 proc.), sklepy małoformatowe sieciowe (+12 proc.) oraz właśnie online (+53 proc.). E-commerce osiągnął już 1,5 proc. udziału w rynku. Warto również zwrócić uwagę, że chociażby w dyskontach zakupy przebiegają w szybki i sprawny sposób, co także pozytywnie wpływa na doświadczenia konsumentów tłumaczy Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– CZERWIEC 2020 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Rosnące znaczenie bezpieczeństwa przekłada się również na mniejszą liczbę wizyt w sklepach. Częstotliwość odwiedzin w pierwszym półroczu br. skurczyła się o 12 proc. w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku.

Rzadsze wizyty w sklepach klienci wciąż nadrabiają coraz to większymi koszykami – co oznacza, że dokonują oni zakupów na zapas.

Jestem przekonany, że obecne trendy konsumenckie a w szczególności kwestia poczucia bezpieczeństwa, ale też liczące się coraz bardziej kwestie ekologii, zdrowego żywienia czy lokalności będą w najbliższym czasie bardzo mocno widoczne w działaniach marketingowych, zarówno od strony producentów FMCG jak i sieci detalicznych – podsumowuje Michał Maksymiec.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.