Grupa Stoli® ogłosiła rebranding swojej strategicznej marki

Udostępnij artykuł

Grupa Stoli® ogłosiła rebranding swojej strategicznej marki i koniec używania nazwy Stolichnaya.
W odpowiedzi na rosyjską inwazję na Ukrainę firma będzie sprzedawać wódkę wyłącznie pod nazwą Stoli.

Stoli . Script Logo Red on White RGB
Stoli 4.0 – Script Logo – Red on White – CMYK_11540

O tej kluczowej dla marki decyzji zdecydowały trzy czynniki. Pierwszy z nich to stanowisko założyciela i właściciela Grupy Stoli® wobec reżimu Putina. Drugi to determinacja pracowników. Natomiast trzeci to potrzeba wzmocnienia skojarzeń na temat łotewskiego pochodzenia wódki Stoli.

– Od czasu, gdy w 2000 roku wygnano mnie z Rosji z powodu sprzeciwu wobec Putina, byłem dumny z marki Stolichnaya. Podjęliśmy decyzję o całkowitym rebrandingu, ponieważ nazwa nie reprezentuje już naszej organizacji. Przede wszystkim pragnę, aby „Stoli” symbolizowała pokój w Europie i solidarność z Ukrainą – skomentował Yuri Shefler, założyciel Stoli Group.

Odkąd Shefler został persona non grata w Rosji, zakłady wytwarzające Stoli Vodka znajdują się na Łotwie. Tam odbywa się cały proces produkcyjny. Po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę ogłoszono, że zakłady Stoli wykluczają rosyjskiego dostawcę spirytusu. Odtąd też będą współpracować wyłącznie ze słowackimi źródłami zaopatrzenia w alkohol klasy alpha, który jest wyróżnikiem marki Stoli Vodka. Butelki z nowym brandingiem będą dostępne na rynku w drugiej połowie roku.

– To dla nas bardzo osobiste doświadczenie. Jako były oficer Królewskiej Piechoty Morskiej znam aż za dobrze okropności wojny. Mamy bezpośredni wpływ na pracowników, partnerów i dystrybutorów w regionie, którzy zwracają się do nas, abyśmy zajęli odważne stanowisko. To praktyczny, znaczący krok, który możemy zrobić, aby jasno powiedzieć, że wspieramy Ukrainę.

– skomentował Damian McKinney, globalny dyrektor generalny Stoli Group.

Stoli zobowiązało się ponadto do przekazania pomocy finansowej na rzecz organizacji non-profit World Central Kitchen (WCK). Dostarcza ona posiłki dla potrzebujących w regionach dotkniętymi kryzysami humanitarnymi czy klimatycznymi. Wsparcie trafi bezpośrednio do Ukrainy. Ponieważ firma kontynuuje współpracę z partnerami w regionie, ogłosi dalsze inicjatywy mające na celu eliminowanie kryzysu humanitarnego.

O firmie Grupa Stoli®

Grupa Stoli® powstała w 2013 roku i zajmuje się produkcją, zarządzaniem i dystrybucją portfolio napojów spirytusowych i winiarskich. Znana głównie z marki Stoli® Vodka, Grupa Stoli poszerzyła zakres swojej działalności wprowadzając do portfolio inne alkohole premium. Adresuje swoje propozycje do klientów bardziej wyrafinowanych trunków.

Grupa Stoli® znana jest z takich marek jak: Stoli® Vodka, elit™Vodka, Bayou® Rum, Kentucky Owl™, Villa One™, Gator Bite™ Rum Liquers, Cenote™ Tequila, Tulchan Gin™, Se Busca™ Mezcal. Jest także właścicielem prestiżowych winnic działających w ramach Tenute del Mondo®. Dzięki obecności na ponad 176 rynkach Stoli Group współpracuje z ponad 200 dystrybutorami na całym świecie.

Siedziba główna Stoli znajduje się w Luksemburgu. Zakłady produkcyjne, których historia sięga początków ubiegłego stulecia, zlokalizowane są w Hiszpanii, Włoszech, Argentynie i Stanach Zjednoczonych.

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2022
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

LRDSP Raport okladka x

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 18.03.2022
Aktualizacja: 18.03.2022